گوگل چند ماه قبل اعلام کرده بود که می‌خواهد با یک تجربه جدید که Assistant with Bard نام دارد، قابلیت‌های هوش مصنوعی Bard را به دستیار شخصی خود یعنی Google Assistant اضافه کند. حالا در گزارش جدیدی به سرویس Assistant with Bard اشاره شده است که ظاهراً از تمام ویژگی‌های موجود در دستیار کلاسیک گوگل پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین هر دو نسخه اسیستنت در کنار هم عرضه خواهند شد و کاربران باید بسته به نیازهای خاص خود یکی از دو گزینه موجود از بین دستیارهای گوگل را انتخاب کنند.

گوگل از ماه اکتبر امسال در حال کار روی Assistant with Bard بوده است. طبق گفته‌های یکی از منابع گوگل در ایکس، علاوه بر Assistant with Bard گزینه دیگری با نام Google Assistant که همان دستیار سابق است نیز به کاربران ارائه می‌شود که از طریق تنظیمات می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. بااین‌حال، ظاهراً تمام قابلیت‌های دستیار سنتی گوگل در دسترس Assistant with Bard قرار نمی‌گیرد، هرچند هنوز مشخص نیست که ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها دقیقاً شامل چه مواردی می‌شود.

تغییر نام دستیار قدیمی گوگل

همچنین طبق این پست، پس از انتشار عمومی Assistant with Bard، نام دستیار قدیمی گوگل به Classic Assistant تغییر پیدا خواهد کرد. بنابراین کسانی که همچنان ترجیح می‌دهد از نسخه سنتی‌تر دستیار غول موتور جستجو استفاده کنند، این قابلیت را خواهند داشت.

گو‌گل هنوز تاریخ انتشار رسمی Assistant with Bard را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود تا این تجربه دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی در ماه‌های آینده در دسترس قرار بگیرد. به همین ترتیب، غول فناوری قصد دارد تا مدل هوش مصنوعی Bard را به‌معنای واقعی کلمه تقریباً در تمام محصولات خود ادغام کند. به‌عنوان مثال، اخیراً قابلیت جدیدی به یوتوب اضافه شده که می‌تواند با کمک Bard ویدیوها را درک کند و کاربران سوالاتی درباره ویدیوهای مدنظر خود از آن بپرسند.

گوگل همچنین در حال انجام یک اقدام حقوقی بزرگ علیه کلاهبردارانی است که چندی پیش از شهرت بارد برای انتشار بدافزار استفاده کرده بودند.


source

توسط