بازاریابی تعاملی امروزه به بخش بزرگی از ارتباطات امروزی است که به طور مفهومی کار می کند. این نوع بازاریابی همان طور که از اسمش مشخص است با بازاریابی مکالمه ای بسیار مرتبط است.

 

بازاریابی تعاملی چیست؟

این نوع بازاریابی یک رویکرد دو طرفه است که بر تعامل و همکاری بسیار متمرکز است. در این روش به جای این که به طور یک طرفه با مشتری های خود ارتباط داشته باشید می توانید آن ها را هم در بحث شرکت دهید و آن را به یک فعالیت گروهی تبدیل کنید.

بازاریابی تعاملی، یک راه عالی برای بازاریابی است. زیرا در این روش می توانید هم شما و هم مشتری در بحث های معنی دار شرکت کنید و بر روی آن ها تمرکز کنید که باعث می شود بازاریابی را از آن حالت سرد و بی روح خود خارج کنید. این روش از روش های بازاریابی سنتی بهتر جواب می دهد. استفاده از آن در استراتژی بازاریابی شما یک حرکت عالی است. برای درک بهتری آن بیایید تا مثال های در این مورد بزنیم.

 

مثال هایی برای بازاریابی تعاملی

مثال هایی برای بازاریابی تعاملی

راه اندازی محصول

یکی از مزایایی که ارائه دیجیتال دارد این است که توانایی نمایش پویا و راه اندازی محصولات شما را در زمان حال دارد.

در بازاریابی تعاملی استفاده از روش سنتی محتوای آنلاین و فروش، انجام این کار بسیار سخت است. در ضمن باید گفت که ویدیو های از قبل ضبط شده نیز ماهیت زمان واقعی یک نسخه نمایشی را نشان نمی دهند و حس خوبی به کاربر منتقل نمی کنند. همچنین در کانال های استاتیک، مخاطبان نمی توانند به صورت زنده با شما تعامل داشته باشند و سوال بپرسند.

استفاده از رویداد های مجازی برای این کار عالی است. آن ها این امکان را می دهند که ویژگی های محصولات و خدمات خود را به صورت زنده برای مخاطبان به نمایش بگذارید. به همین خاطر است که یکی از ویژگی های بازاریابی تعاملی این است که کاربرانتان می توانند در رویداد آنلاین، همان حس رویداد حضوری را داشته باشند.

در اینجا ما به برخی از نکاتی که لازم است در رونمایی محصول به صورت آنلاین توجه کنید اشاره کرده ایم. این موارد عبارتند از:

  • اولین مورد این است که هدف خود را مشخص کنید و به درستی از منابعی که دارید استفاده کنید. برای مثال در همان ابتدا مشخص کنید که در مورد چه چیزی صحبت کنید. مثلا آیا ویدیویی که می خواهید با کاربران به اشتراک بگذارید نحوه عیب یابی یک محصول است یا قصد دارید یک محصول جدید را با ویژگی هایش به مشتریان معرفی کنید.
  • دومین مورد در بازاریابی تعاملی و رویداد دیجیتال این است که به تیم های فروش خود نیز اجازه شرکت بدهید. کارکنان فروش بیشتر از هر کسی در مورد محصول و ویژگی های آن اطلاعات دارند. به همین خاطر بهتر می توانند مزایای محصول را به مشتریان نشان دهند.
  • یکی از نکاتی که می توانید به آن در ویدیو اشاره کنید، چت بات است. به مشتری یادآوری کنید که از طریق چت بات می تواند پیام های خودش را به گوش شما برساند و نظرات خود را آزادانه با شما در میان بگذارد.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

شما می توانید با نشان دادن محتوای مرتبط و جذاب به مشتریان، می توانید آن ها را به سمت خود جذب کنید. استفاده از این راه در بازاریابی تعاملی ممکن است. شما می توانید با استفاده از داده هایی که از مشتری در اختیار دارید تبلیغاتی منحصر به فردی را برای او تهیه کنید که می تواند او را به سمت برند شما جذب کند. شما می توانید با استفاده از بازاریابی ایمیلی کاری کنید که مشتری دوباره به سایت شما سر بزند و از شما خرید کند.

با محتوای تعاملی تبدیل های بیشتری به تجارت الکترونیک خود خواهید داشت. شما می توانید با تعامل با مشتریان خود و استفاده از بازخورد های مشتری نسبت به محصولات و خدمات خود به بهتر بفهمید که کدام قسمت ها را باید بهبود دهید. شما می توانید در بازاریابی تعاملی از مشتریان خود قدردانی کنید و اطلاعات مفیدی را مورد کسب و کار خود با آن ها اشتراک بگذارید. همه این فرآیند ها از طریق بازاریابی ایمیلی امکان پذیر است.

سوالات متداول

سوالات متداول

از همان زمانی که اینترنت به وجود آمد کاربران سوالات متداولی در مورد آن داشتند. در ظاهر سوالات متداول ابزاری برای حل مسائل و مشکلات ساده هستند. بنابراین کاربران می توانند با استفاده از آن ها به سادگی بر مشکلات غلبه کنند بدون این که از بخش پشتیبانی سوالی بپرسند و یا کمکی بخواهند.

با این حال استفاده از روش سوالات متداول فرصتی ارزشمند برای ایجاد ارتباط نزدیک تر با مشتریان شما و گفت و گو با آن ها در مورد محصولات خدمات شما است.

در واقع سوالات متداول را می توان پیش در آمدی در بازاریابی تعاملی دانست. این دسته از سوالات در مدل سنتی فقط یک لیست از پرسش های اساسی و ساده در مورد کسب و کار بودند. اما امروزه از آن ها می توان به عنوان قالبی برای گفت و گو با مشتریان استفاده کرد.

شرایط اضطراری

شرایط اضطراری

در مواقع بحران و عدم اطمینان، تیم های بازاریابی می توانند نقش بسیار مهم را ایفا کنند. معمولا در این شرایط از بازاریابی تعاملی نیز استفاده می شود. وظیفه گروه در این حالت معمولا این است که به مشتریان کمک کنند و اطمینان بدهند. در این شرایط باید ارتباطی شفاف و منظم بین مشتری و نیروی پشتیبانی وجود داشته باشد تا آن حس ترس و عدم اطمینان مشتری نسبت به برند از بین برود. به همین خاطر است که در اینجا مهم است تا از روش ها و استراتژی های بازاریابی تعاملی استفاده شود.

اگر از این روش ها به درستی استفاده شود این امکان را به شما می دهد تا در زمان های چالش برانگیز کسب و کار بتوانید کسب و کار خود را به مشتریان ثابت کنید و نشان دهید که برند شما یکی از برند های معتبر در بازار است.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد این که بازاریابی تعاملی چیست توضیح دادیم. متوجه شدیم که استفاده از این روش در برند سازی و جذب مشتری بسیار مفید است و با استفاده از آن می توان سود زیادی را کسب کرد. به همین خاطر در مورد این روش مثال های مختلفی زدیم و در مورد آن توضیح دادیم.

نوشته بازاریابی تعاملی اولین بار در بیزون. پدیدار شد.

source

توسط salamatsun

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.