به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، آیین اختتامیه دوره توانمندسازی راهبران مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ویژه مدارس غیردولتی استان، با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان و راهبران قطب تبریز برگزار شد.
اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت این دوره آموزشی گفت: این دوره میتواند زمینهساز تحولی اساسی در مدارس غیردولتی باشد. همافزایی و تجربهگردانی بین همکاران، از مهمترین راهکارها برای ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی است.
وی تأکید کرد: در کنار آموزش، باید به مسائل پرورشی نیز توجه کافی شود. مفهوم مدرسه تراز، رسیدن به تعادلی میان آموزش و پرورش و تحقق اهداف مندرج در اسناد بالادستی، بهویژه سند تحول بنیادین است.
صادقی در ادامه، تقویت مشارکت عوامل مؤثر در تحول مدرسه، ارتقای تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، انسجام میان بخشهای مختلف وزارت آموزش و پرورش، و توسعه شایستگیهای حرفهای معلمان، مربیان و مدیران را از اهداف مهم اجرای الگوی مدرسه تراز برشمرد.
وی همچنین مزایایی چون زمینهسازی برای کاهش تمرکز، واگذاری اختیارات به استانها، مناطق و مدارس، شناسایی و حل مسائل مدرسهمحور، و ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس، بهویژه مدارس عادی دولتی را از دستاوردهای این الگو عنوان کرد.
گفتنی است، این طرح در نخستین مرحله از اجرای خود، در ۳۰ درصد از مدارس غیردولتی استان به اجرا درآمده است.
source