پایه میکروفون
مردی با هدفون نشسته در مقابل یک میکروفون حرفه ای و لپ تاپ مشغول ضبط … [+] یک پادکست
getty یکی از اولین خاطرات دوران کودکی من بازی با ضبط کاست پاناسونیک RQ-341 دهه 1980 مادرم بود. زمانی که او از آن برای پخش آهنگهای سوزوکی و ضبط رسیتالهای ویولن ما استفاده نمیکرد، من از آن برای اجرای یک برنامه رادیویی ساختگی از کمد اتاق خوابم استفاده میکردم، از خودم ضبط میکردم که داستانهای کودکان را روایت میکردم و میزبانی مصاحبههای وانمودی با مهمانان خیالی از جمله ربات نینتندو و حیوانات عروسکی مورد علاقه
ضبط نوار کاست پاناسونیک RQ-341 مادرم متعلق به دهه 1980.
عکس: جوزف لیو همیشه این ایده را دوست داشته است که بتواند لحظات را در زمان ثبت و پخش کند. من اولین اپل آی پاد مینی خود را در سال 2005 خریدم، نه لزوما برای موسیقی، بلکه برای شنیدن اولین پادکست هایی که به صورت عمومی منتشر می شوند. در آن زمان، پادکستها در مراحل ابتدایی خود بودند، اما من بلافاصله به برنامههایی مانند Rocketboom، PRI’s The World و NPR News Now علاقهمند شدم، که راهی مفید برای همراهی با اخبار در دوران دانشجویی ام بیای بودند.
از آن زمان، پادکست با نزدیک به 500 میلیون شنونده پادکست در سراسر جهان* و بیش از 3 میلیون پادکست فعال ± محبوبیت زیادی به دست آورده است. من پادکست Career Relaunch® خود را در سال 2016 راهاندازی کردم، و پس از هشت سال پخش و انتشار بیش از 100 قسمت، چیزهای زیادی در مورد نکات پادکست و خودم یاد گرفتم که امیدوارم برای شما مفید باشد. به راه اندازی پادکست خود فکر می کنید.
1. Starting Somewhere Is the Important Step Entrepreneur است که در یک پادکست رادیویی مصاحبه شده است.
gettyMORE FROMFORBES ADVISORبهترین حساب های پس انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب های پس انداز سود 5% در سال 2024ByCassidy Horton Contributorقبل از اینکه پادکست خود را برای عموم منتشر کنم، می خواستم همه چیز بسیار شیک به نظر برسد. به هر حال، وقتی صدای خود را برای شنیدن جهان منتشر می کنید، می خواهید به آنچه منتشر می شود افتخار کنید. شما می خواهید پادکست شما دارای عنوانی جذاب، آثار هنری روی جلد جذاب، صدای با کیفیت بالا، محتوای جذاب و مهمانان جذاب باشد.
من زمان زیادی را صرف تلاش کردم تا عنوان نمایش، آثار هنری و ترکیب مهمانان اولیه را ارائه دهم. با این حال، من به سرعت متوجه شدم که پادکست هیچ تفاوتی با هر شکل دیگری از تولید محتوا ندارد، جایی که بعید به نظر میرسد بهترین کار شما در خارج از دروازه به نمایش گذاشته شود. در حالی که من مطمئناً از نحوه نمایش قسمت های 1-10 خوشحال بودم، کیفیت تولید قسمت های 91-100 پس از بهینه سازی، تنظیم و یادگیری در طول مسیر بسیار بهتر بود.
قسمت های پادکست شما ممکن است در چند قسمت اول به بهترین شکل نباشد، اما اجازه ندهید که شما را از شروع برنامه بازدارد. تقریباً مطمئناً در حین حرکت، تنظیم، تکرار و بهبود خواهید یافت. اما برای شروع این فرآیند یادگیری باید آن قسمت اول را منتشر کنید.
2. راه اندازی مناسب استودیو تفاوت ایجاد می کندمیکروفون و میکسر در ایستگاه رادیویی که اخبار پخش می کند
getty من همیشه یک راه اندازی پادکست نسبتاً کم بودجه در دفتر خانه ام داشته ام. پادکست خط اصلی کار یا منبع درآمد من نیست، بنابراین هرگز نمی توانم ایجاد یک استودیو “حرفه ای” را توجیه کنم. وقتی شروع کردم، یک میکروفون بسیار ابتدایی و یک پایه میکروفون تا حدی دست و پا گیر داشتم که از eBay خریدم. من فقط با آن برخورد کردم، اما بعداً متوجه شدم که تنظیمات نامناسب من وقتی برای ضبط یک قسمت جدید رفتم اصطکاک زیادی ایجاد کرد.
من در نهایت روی یک میکروفون همه کاره تر و کاربر پسند، یک بازوی بوم مناسب که بتوانم به راحتی در جای خود بچرخانم و نرم افزار ضبط صدا بهتر سرمایه گذاری کردم. ای کاش این کار را زودتر انجام می دادم زیرا باعث لذت بخشیدن به فرآیند پادکست می شد.
نیازی نیست که برای یک استودیو گران قیمت هزینه کنید، اما سرمایه گذاری روی یک میکروفون مناسب و پایه/بازو زندگی شما را آسان تر می کند.
3. Consistency Half The BattleMan است که روی صفحه کلید لپ تاپ در کنار ساعت شنی تایپ می کند.
gettyPodcasting علم موشکی نیست، اما آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. همانقدر که از پادکست لذت بردهام، احتمالاً حداقل 10 ساعت برای هر قسمت از یافتن، بررسی، ورود و مصاحبه با یک مهمان تا مرور مصاحبه، ضبط صدا، و کار با مهندس صدام روی صیقل دادن اپیزود تا ساختن آن سرمایهگذاری میکنم. کپی قسمت، آثار هنری، و پست های اجتماعی.
اکثر مردم احتمالاً می توانند خود را مجبور به ضبط چند قسمت و آپلود آنها در Spotify و Apple Podcasts کنند. با این حال، صرف زمان، انرژی و تلاش برای ایجاد اپیزودهای زیادی در طول زمان برای افراد ضعیف نیست. به گزارش آمپلیفی و پادنیوز، نزدیک به نیمی از پادکست ها کمتر از سه قسمت دارند و از هر چهار برنامه تنها یک قسمت در سال گذشته قسمت جدیدی منتشر کرده است. پادکست نیاز به تعهد بی امان، فداکاری و میل واقعی برای ایجاد محتوای جذاب هفته به هفته دارد.
در عین حال، صرفاً پخش یک قسمت با ظاهری با فرکانس منظم، شما را از اکثر برنامه های موجود در آنجا جلوتر می برد.
4. هر اپیزود نباید شگفت انگیز باشد از نزدیک یک ساعت ساز در محل کار.
getty من می توانم گاهی کاملاً کمال گرا باشم. فقط از مهندسان صوتی که در هشت سال گذشته در پادکستم با آنها کار کرده ام بپرسید. کمال گرایی من اغلب مانع از آن شده است که تا آنجایی که می خواهم مطالبی را منتشر کنم.
در طول هشت فصل گذشته برنامه من، چند قسمت داشتم که 100% از آنها راضی نبودم. با این حال، پس از ضبط بیش از 100 قسمت پادکست، من فقط یکی را داشتم که تصمیم گرفتم آن را پخش نکنم. دلیلش این نیست که من از تمام قسمت های دیگر 100% راضی بودم. به این دلیل است که تصمیم گرفتم حتی آن قسمتها را منتشر کنم، علیرغم اینکه بهترین کارم را به نمایش نمیگذارند.
سازگاری با پادکست تا حد زیادی پیش می رود. اگر به آمار بالا برگردیم، اگر کار دیگری انجام نداده باشید و فقط حداقل 10 قسمت پادکست از جمله یکی در سال گذشته منتشر کرده باشید، بدون در نظر گرفتن کیفیت واقعی، بلافاصله در بین 25 درصد پادکست های برتر قرار می گیرید که به این آستانه رسیده اند. از نمایش شما
وقتی صحبت از پادکست به میان میآید، کمالگرایی قطعاً شایستگیهای خود را دارد، اما نه زمانی که مانع از ثبات میشود.
5. برون سپاری وظایف فنی CriticalTeam هنرمندانی است که با هم همکاری می کنند
getty در روزهای اولیه پادکستام، در حالی که یک مهندس صدا را برای بهینهسازی صدا و میکس در موسیقی استخدام میکردم، بسیاری از محتوا را خودم ویرایش میکردم و تصمیم میگرفتم که کدام بخش از هر مصاحبه را حفظ یا حذف کنم. من همچنین آثار هنری اپیزود را طراحی کردم و همه کپی قسمت ها را خودم نوشتم. تواناییها و مهارتهای من بهعنوان یک سخنران حرفهای و مشاور شغلی لزوماً به هیچکدام مربوط نیست.
در حالی که ممکن است برای اکثر افراد محول کردن وظایفی که در حوزه تخصصی اصلی شما قرار نمیگیرند بدیهی به نظر برسد، من تمایلی به کنار گذاشتن برخی از کنترلهای تحریریه در قسمتهای قبلیام نداشتم، زیرا دیدگاه بسیار خاصی برای نمایش داشتم.
انجام هر کاری خودتان می تواند وسوسه انگیز باشد، به خصوص اگر درآمد قابل توجهی از پادکست خود به دست نیاورید. با این حال، استخدام کارشناسان مناسب برای کمک به طراحی آثار هنری، تولید، موسیقی یا محتوای اجتماعی به شما این امکان را می دهد که بر میزبانی برنامه خود تمرکز کنید.
6. یافتن مهمانان مناسب را نمی توان خودکار کرد میزبان زن در حال ضبط مصاحبه پادکست رادیویی با مهمان در دفتر خانه
getty اگر شما هم مانند من میزبان یک پادکست مبتنی بر مصاحبه هستید، کیفیت مهمانان شما تأثیر مستقیمی بر کیفیت کلی برنامه شما خواهد داشت. من انواع ابزارها از جمله خدمات تطبیق مهمان/میزبان پادکست، منابع فراخوان رسانه ای و پست های اجتماعی را برای کشف مهمانان بالقوه برنامه خود امتحان کرده ام. من همچنین نمایندگان روابط عمومی و مهمانان بالقوه ای را دریافت می کنم که می خواهند تقریباً هر روز در پادکست من ظاهر شوند.
با این حال، من بهترین مهمانان خود را با استفاده از مسیرهای آنالوگ پیدا کرده ام که شامل تماس شخصی با شخصی با داستان جالب تغییر شغلی است که در اخبار نشان داده شده است، به شبکه حرفه ای مخاطبین خود ضربه می زنم، یا حتی با یک غریبه درباره برنامه من چت می کنم. من مهمانهای نهایی برنامهام را در کارگاههای شغلی، عروسیها، هتلها و اینستاگرام شناسایی کردهام.
اغلب، افرادی که میتوانند واقعیترین داستانها را به اشتراک بگذارند، کسانی نیستند که فعالانه برای مهمان شدن در یک برنامه رقابت کنند.
7. تامین حمایت مالی تنها معیار موفقیت نیست همکاران در ساخت برنامه رادیویی
getty در روزهای اولیه میزبانی پادکستم، احساس میکردم که برای کسب درآمد از برنامهام تحت فشار بودم، حتی اگر به این دلیل پادکست ایجاد نکردم. من اغلب داستان دوست تجاری خود در سانفرانسیسکو را تعریف می کنم که همیشه از من می پرسید: “آیا هنوز از پادکست خود پول در می آورید؟” هر وقت دیدمش
پادکست نیاز به زمان، انرژی و پول دارد. قابل درک است که بسیاری از پادکسترها ممکن است بخواهند در ازای آن چیزی به دست آورند تا تلاششان ارزشش را داشته باشد. حمایت مالی می تواند به عنوان یکی از راه های کسب درآمد از پادکست شما باشد. علاوه بر این، به نظر میرسد این تصور وجود دارد که نمایشهایی که حامیان مالی دارند، آنهایی هستند که مخاطبان کافی برای جذب تبلیغکنندگان بالقوه دارند.
در حالی که من با برندها در پادکست خود شریک شده ام و درآمد وابسته را ایجاد کرده ام، قصد من از ایجاد پادکست من هرگز جنبه تجاری نداشته است. پادکست های زیادی به دلایل زیادی به جز درآمدزایی وجود دارند.
کسب درآمد از پادکست تنها معیار “موفقیت” نیست. پادکست می تواند به شما کمک کند اعتبار خود را ایجاد کنید، دامنه دسترسی خود را گسترش دهید، یک خروجی خلاقانه داشته باشید، ایده های خود را به اشتراک بگذارید یا تفاوت ایجاد کنید. مهمتر از همه، ارائه ایده های خود برای شنیدن جهان می تواند خوشحال کننده باشد.
8. مزایای پنهان بسیاری ارائه می دهد زن آسیایی با میکروفون صحبت می کند
getty فراتر از اشتراکگذاری صدایم با دیگران، پادکست مزایای شگفتانگیزی را به همراه داشته است که وقتی برنامهام را هشت سال پیش شروع کردم، پیشبینی نمیکردم. اول از همه، یک پادکست می تواند یک موتور محتوا باشد. من شک دارم که اکثر شنوندگان من فید پادکست من را در انتظار حذف قسمت بعدی من تازه کنند، اما دانستن اینکه در بیش از 170 کشور بیننده دارم، مرا تشویق کرد که به طور منظم قسمت های جدید را پخش کنم.
علاوه بر این، محتوای پادکست را می توان تغییر کاربری داد. بسیاری از پست های نوشته شده من از مکالماتی که در پادکست خود داشته ام الهام گرفته شده است. محتوای خبرنامه من از محتوای پادکست من ساخته شده است. ارائههایی که در کارگاههای تغییر حرفهام به مخاطبان ارائه میدهم شامل کلیپهای صوتی از قسمتهای من است که باعث میشود جلسات من مرتبطتر، پویاتر و جذابتر شود. و بینش هایی که به راهنمایی شغلی من کمک می کند از داستان هایی ناشی می شود که مهمانان برنامه من با من به اشتراک گذاشته اند.
یک پادکست می تواند به شما کمک کند تا برند شخصی خود را بسازید و به شما امکان می دهد در رسانه ها و نشریات دیگر کشف و معرفی شوید. همچنین می تواند شبکه شما را به روش های غیرمنتظره گسترش دهد. به دلیل پادکستام، با مهمانانی در بیش از 15 کشور ارتباط برقرار کردهام که در غیر این صورت هرگز با آنها برخورد نمیکردم، برخی از آنها هنوز پس از گذشت سالها از پخش اپیزودشان، از جمله برخی از آنها که اکنون دوستشان میدانم، هنوز در ارتباط هستم.
9. شما باید به دلایل مناسب در آن حضور داشته باشید اینفلوئنسر جوان رسانه های اجتماعی در حال ضبط پادکست خود در تلفن همراه – مفهوم وبلاگ نویسی، محتوا … [+] ایجاد از دفتر خانه
getty برای برخی، پادکست ممکن است به دنبال شهرت، به دست آوردن فالوور یا بله، ایجاد یک جریان درآمد اضافی باشد. برخی از پادکستها، هر چند اقلیت کوچکی، برنامههایی را با محبوبیت غبطهانگیز، دسترسی و حمایتهای پرسود میزبانی میکنند.
با این حال، همانطور که در مورد هر تلاش تجاری صدق می کند، شما باید به دلایل درست در آن شرکت کنید تا از فراز و نشیب های مسیر عبور کنید. اگر اساساً به دلایل تجاری به پادکست علاقه مند هستید، بعید است که این انگیزه به تنهایی شما را در فرآیند سخت ایجاد قسمت به قسمت، فصل به فصل، طی کند.
بهعنوان شخصی که در روزهای اول به دلیل زمانبر بودن پادکستام تقریباً پادکستام را کنار گذاشتم، انگیزه من برای ادامه پخش قسمتها ناشی از علاقه شخصی من به تغییر مسیرهای شغلی بود، موضوع برنامه من. و اشتیاق و لذت من از ایجاد محتوای صوتی.
10. شما می توانید یک زن واقعی با هدفون بی سیم پشت میز بنشینید و پادکست ضبط کند برای مخاطبان اینترنتی
getty ما در زمانی زندگی می کنیم که بسیاری از اشکال تولید محتوا و خروجی ها در دسترس هر کسی است که می خواهد ایده های خود را با جهان به اشتراک بگذارد. از ارسال به رسانههای اجتماعی گرفته تا فیلمبرداری از ویدیوهای یوتیوب، میزبانی وبینارها، نوشتن پستهای وبلاگ تا سخنرانی در کنفرانسها، راههایی برای رساندن ایدههایتان به دنیا کم نیست.
من در طول این سال ها دوست داشتم پادکست خود را میزبانی کنم. صادقانه بگویم که فکر نمیکنم بدون برنامهام جایی در حرفهام باشم و پادکست بودن به بخش اصلی هویت حرفهای و خلاق من تبدیل شده است.
پادکست نیاز به زمان، انرژی و تعهد دارد. مطمئناً برای همه مناسب نیست. با این حال، اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه صدای خود را به گوش دیگران برسانید، پادکست یکی از در دسترس ترین، مؤثرترین و صمیمی ترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان جهانی است. اگر حتی یک نفر صدای شما را بشنود و در نهایت چیزی یاد بگیرد یا چیزی را از چیزی که شما گفته اید احساس کند، بر زندگی او تأثیر گذاشته اید. این به تنهایی ارزش تلاش برای پادکست را دارد.
*eMarketer
±گوش دادن به یادداشت ها
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. جوزف لیو دنبال کردن جوزف لیو به افراد کمک میکند تا با به کارگیری اصول 10 ساله تجارب بینالمللی مدیریت برند خود، شجاعانه به دنبال حرفههای معنادارتر در طول انتقال حرفهای باشند. او که در لندن مستقر است، یک سخنران حرفهای، مشاور برندسازی شخصی و میزبان پادکست Career Relaunch® است که داستانهای شخصی اختراع مجدد حرفه را با شنوندگان در بیش از 170 کشور ارائه میدهد.”>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها