به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری فاروجی، با بیان اینکه امسال برای دومین بار در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی از برترین‌های جوانی جمعیت تجلیل شد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، کاشان و تهران حائز رتبه عالی یا مدال طلا جوانی جمعیت شدند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به عملکرد مناسب در راستای اجرای این قانون، دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرکرد، قم، گناباد و کرمانشاه نیز حائز رتبه خیلی خوب یا مدال نقره شدند و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نیشابور، دزفول، خلخال، تربت حیدریه و فسا نیز رتبه خوب یا مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: وزیر بهداشت از ابتدای اجرای قانون جمعیت همواره بر تشویق نیروهای بهداشتی که در این زمینه فعالیت داشته و عملکرد مطلوبی داشته‌اند، تاکید دارد که در مراسم روز گذشته نیز ۴ بهورز و مراقب سلامت که بهترین عملکرد را داشته‌اند، مورد تشویق واقع شدند.

وی تاکید کرد: شاخص‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای انتخاب نیروهای بهداشت فعال در زمینه جوانی جمعیت شامل تعداد مشاوره‌های فرزندآوری در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، موالید حاصل از مشاوره‌های انجام شده و تعداد مادران باردار تحت پوشش این نیروها بوده است.

source

توسط salamatsun.ir