به تازگی اطلاعات مربوط به درآمد سالانه و همچنین تعداد بازیکنان فعال ماهانه عنوان محبوب Minecraft منتشر شدهاند.
شکی نیست که بازی سندباکس Minecraft موفقیت و محبوبیت بزرگی را در میان تودههای مختلف مردم به وجود آورده، اگرچه تعداد بازیکنان فعال آن و میزان درآمدی که از آن به دست میآید، تا پیش از این نامشخص بوده است. حال طبق اطلاعات منتشر شده در پروفایل لینکدین جف وای (Jeff .Y)، توسعهدهندهی شاغل در مایکروسافت، اثر مذکور سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمدزایی میکند و در ماه بیش از ۱۶۰ میلیون کاربر فعال دارد.
جف وای در رزومه خود اظهار داشت که به عنوان یک توسعه دهنده ارشد بازی در مایکروسافت فعالیت مینماید، جایی که او به توسعه و نگهداری ویژگیهای کلیدی و رفع اشکالات Minecraft، یکی از بزرگترین بازیهای سرویس محور در جهان با بیش از ۱۶۰ میلیون کاربر ماهانه کمک میکند. وی همچنین اظهار داشت که با بیش از ۴ سال تجربه برنامه نویسی بازی، از زبانهایی مانند ++C و سایر زبانها برای اطمینان از کیفیت، تعامل و جذابیت بازی استفاده میکند و به درآمد سالانه ۱۰۰ میلیون دلاری آن کمک مینماید.
بازی Minecraft توسط Markus Notch Persson با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا خلق شد. این نسخه قبل از اولین انتشار عمومی در می ۲۰۰۹ و عرضهی در نوامبر ۲۰۱۱ تحت نسخه های آزمایشی خصوصی در دسترس قرار گرفت. Notch توسعه را به Jens “Jeb” Bergensten واگذار کرد. این اثر با بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه فروخته شده و نزدیک به ۱۴۰ میلیون بازیکن فعال ماهانه تا سال ۲۰۲۳، به عنوان پرفروشترین بازی ویدیویی در تاریخ به شمار میرود که برای پلتفرمهای مختلف منتشر شده است.
بازیکنان در این بازی میتوانند به کاوش، جمعآوری مواد، ساخت ابزارها، اقلام، سازهها و ماشینها بپردازند. بسته به حالت بازی انتخاب شده، از جمله بقا، جایی که بازیکنان منابع را به دست میآورند و سلامتی خود را حفظ میکنند، یا خلاقیت، با منابع نامحدود و دسترسی به پرواز، بازیکنان میتوانند با دشمنان مبارزه کنند و با دیگران در همان دنیا تعامل نمایند. انجمن این بازی با حجم زیادی از محتوای تولید شده توسط کاربر، از جمله تغییرات، سرورها، پوستهها، Texture Packs و نقشههای سفارشی، مکانیکها و امکانات بازی را گسترش میدهد.
منبع: Twistedvoxel
source