به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی در نشست با رئیس و معاونان سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی همواره در خط مقدم بحران‌ها به ویژه در دوران همه گیری بیماری کرونا حضور داشتند و اقدامات ارزشمندی انجام دادند، گفت: باید از توان پزشکان و جامعه پزشکی به ویژه در حوزه داوطلبی در جهت خدمت به جامعه هدف سازمان بهزیستی بهره برد.

وی با بیان اینکه ظرفیت داوطلبی جامعه پزشکی ظرفیت بسیار بزرگی است، افزود: خدمت به جامعه هدف و افراد دارای معلولیت در قالب طرح‌های سلامت یاری و بهداشت یاری میان دو سازمان قابل انجام است.

حسینی با اعلام اینکه در سال ۱۴۳۰ حدود ۳۰ درصد جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: لازم است برنامه ریزی و آینده نگری در این زمینه با بهره گیری از متخصصان حوزه سالمندی، جامعه پزشکی و دانشگاهیان صورت پذیرد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور در این دیدار بر همکاری در زمینه آموزش‌های لازم برای مراکز توانبخشی، ترغیب و تشویق پزشکان برای دریافت مجوز خدمات در مراکز بهزیستی به ویژه مراکز TC تاکید کرد.

وی با بیان اینکه خدمات پزشکان داوطلب و خدمت رسان به جامعه هدف سازمان بهزیستی باید معرفی شود، گفت: رویداد محوری برای شکل گیری و تصویر سازی خدمات جامعه پزشکی به جامعه هدف و مردم برای توسعه خیر جمعی باید در فضای عمومی صورت پذیرد.

حسینی یادآور شد: به منظور نظام مندی همکاری‌ها لازم است زمینه‌های همکاری میان سازمان بهزیستی و سازمان نظام پزشکی احصا شود تا به یک تفاهم نامه کاربردی و قابل اجرا دست یابیم.

آمادگی جامعه پزشکی برای خدمت به مددجویان بهزیستی

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه این سازمان ۳۶۰ هزار عضو از جامعه پزشکی و سلامت دارد، گفت: ۲۲۰ هیئت مدیره نظام پزشکی در سراسر کشور علاوه بر خدمات صنفی، کارهای حاکمیتی را نیز بر عهده دارند.

وی افزود: سازمان بهزیستی سازمان خوشنامی است و به مستحق‌ترین قشر جامعه خدمت ارائه می‌دهد و آمادگی لازم برای ارائه ظرفیت‌های داوطلبی نظام پزشکی و جامعه پزشکی برای ارائه خدمت به جامعه هدف وجود دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه جامعه پزشکی کشور همواره در شرایط جنگ و بحران‌ها در خط مقدم حضور داشته اند، گفت: جامعه پزشکی کشور آمادگی حضور و ارائه خدمات به مددجویان این سازمان را دارند و از این رو نیاز به هماهنگی در قالب ایجاد سامانه‌ای جامع برای حوزه داوطلبان احساس می‌شود.

وی همچنین از آمادگی این سازمان برای همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله سالمندی، برگزاری دوره‌های آموزشی پزشکان و کارشناسان توانبخشی شاغل در سازمان و مراکز تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

source

توسط salamatsun.ir