به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هادی زند مدیر ارتباطات و بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه اشاره به اینکه اغلب ایستگاههای مترو فاصله زیادی تا سطح شهر دارند، اظهارداشت: بعد از قطار، پلهبرقی یکی از مهمترین تجهیزات ثابت شهر زیرزمینی است که توسط شهروندان از ما مطالبه میشود.
وی عنوان کرد: شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه بزرگترین مجموعه کشور از حیث تعداد پلهبرقی است و در حال حاضر نیز با افزایش ۲۳ دستگاه پلهبرقی دیگر، آمار پلههای برقی در حال بهرهبرداری در ۱۵۹ ایستگاه مترو به ۱۳۰۰ دستگاه رسیده است.
هادی زند تصریح کرد: ایستگاه ۱۵ خرداد بهطور میانگین در نیمه اول امسال روزانه با جابجایی ۲۸ هزار و ۶۹۴ مسافر بهعنوان پرترددترین ایستگاه مترو شناخته میشود. این ایستگاه فاقد پلهبرقی بود و با گلایههای زیادی از سوی شهروندان و مسافران روبرو بودیم. اما اکنون با اقدامات عمرانی انجام شده، شهروندان هنگام استفاده از این ایستگاه میتوانند به پلهبرقی دسترسی داشته باشند.
مدیر ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه گفت: با اضافه شدن ۴ دستگاه پلهبرقی در ایستگاه ۱۵ خرداد خط یک، در حال حاضر این خط دارای ۱۷۴ دستگاه پلهبرقی است. خط دو دارای ۱۲۴ دستگاه پلهبرقی و خط سه با اضافه شدن ۶ دستگاه پلهبرقی در ایستگاه سهروردی، دارای ۲۸۵ پلهبرقی است.
وی همچنین از اضافه شدن ۵ دستگاه پلهبرقی در ایستگاه میدان شهدا و ۲ دستگاه پلهبرقی در ایستگاه تئاترشهر در خط چهار خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۳۴ دستگاه پلهبرقی در ایستگاههای خط چهار فعال هستند.
هادی زند در پایان گفت: خط پنج با ۳۱ دستگاه پلهبرقی و خط شش نیز با اضافه شدن ۶ دستگاه پلهبرقی در ایستگاه تربیت مدرس دارای ۱۹۹ دستگاه پلهبرقی فعال و خط هفت دارای ۲۵۳ دستگاه پلهبرقی است.
source