۱۴۶۰۷۱۶




روزنامه‌‌ی کیهان بیان نظر بخش قابل توجهی از جامعه درباره مصوبه حجاب را به معنای «القای » این مسئله قلمداد می‌کند و نه واقعیتی انکارناپذیر.


روزنامه هم‌میهن: روزنامه‌‌ی کیهان بیان نظر بخش قابل توجهی از جامعه درباره مصوبه حجاب را به معنای «القای » این مسئله قلمداد می‌کند و نه واقعیتی انکارناپذیر. این درحالیست که اگر نوع پوشش خواست و مطالبه اکثریت جامعه بود نه نیازی به پدیده حجاب‌بان‌ها بود و نه سازوکارهای پرهزینه‌ای همچون «گشت ارشاد » و «طرح نور».

فشار تندروهابرای قانون شدن مصوبه حجاب

دانیال کرانیان حقوقدان: براساس آخرین اطلاعاتی که روی وب‌سایت شورای نگهبان قابل مشاهده است، آخرین تحولی که در خصوص این لایحه صورت گرفته مربوط می‌شود به خرداد ماه امسال و آخرین مکاتبه در اینباره هم مبتنی بر این مسئله بوده که شورای نگهبان دو مورد ابهام در این لایحه دیده است. بنابراین طبق روال موجود این مصوبه جهت رفع این دو مورد ابهام مجدداً به مجلس بازگشته است یعنی هنوز این مصوبه نهایی و به عبارتی به قانون تبدیل نشده است.

تنظیم و تهیه لوایح قضایی صرفاً از اختیارات قوه قضائیه است یعنی قوه مجریه یا به عبارتی دولت نمی‌تواند لایحه‌ای که دارای ماهیت قضایی است تنظیم و ‌خودش آن را به مجلس ارسال کند. که لایحه حجاب و عفاف هم مصداق لایحه قضایی محسوب می‌شود. شاید در مقام اجرا وزارت کشور بتواند در جایگاه هماهنگ‌کننده با نیروی انتظامی در نحوه اجرا مداخلاتی داشته باشد.

اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب: حتی اگر ساختار سیاسی کشور به دنبال اجرای این قانون باشد باز هم توان انجام این کار را ندارد. زیرا جامعه به روش خود عمل می‌کندتصویب و ابلاغ چنین قوانینی باعث تضعیف قانون در جامعه و نادیده گرفتن خواست و اراده مردم است.





برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان

اپلیکیشن برترین ها

را نصب کنید.







همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان






source

توسط salamatsun.ir