سلیمان شهبازی در جلسه‌ای که به مناسبت هفته ملی کودک با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج و رئیس سازمان دانش‌آموزی استان برگزار شد با اشاره به اینکه در هفته ملی کودک ۲۰۰ برنامه شاخص در استان در حال اجرا است، گفت: برنامه‌های هفته کودک با عطرافشانی گلزار شهدا شروع و روزانه در هر یک از مراکز ثابت و سیار، برنامه‌های متنوع و متعددی در حال اجرا است که هفته پرباری را برای کودکان و نوجوانان استان رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ۲۱ مرکز ثابت و سیار دارد.

شهبازی، یکی از رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را رساندن خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مناطق کم‌برخوردار عنوان کرد و افزود: امروز همه مراکز در استان کهگیلویه و بویراحمد متناسب با دنیای کودک، تعمیر، تجهیز و شاداب‌سازی شده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه مرکز مادوان بعد از ۱۲ سال، رشد ۶۰ درصدی فیزیکی داشته که در روزهای آینده افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: دومین مرکز، شهرستان مارگون بود که در ماه گذشته تعمیر و تجیهز شد و به چرخه فعالیت‌های فرهنگی برگشت و در حال حاضر کودکان و نوجوانان شهرستان مارگون از آن فضا استفاده می‌کنند.

شهبازی به راه‌اندازی طرح کانون و روستا برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود: در تابستان گذشته ۸۰ روستا را با برنامه‌های فرهنگی متنوع پوشش دادیم.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویر‌احمد در اکثر شاخص‌ها جزو استان‌های برتر است و رشد ۱۰۰ درصدی داشته، خاطرنشان کرد: در ۶ ماه گذشته ۴۰ هزار کتاب به بچه‌ها امانت داده شده است.

شهبازی گفت: برپایی مسابقات کتابخوانی باعث بالا رفتن سرانه مطالعه، افزایش قدرت حل مساله، افزایش مهارت‌های زندگی، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و کاهش استفاده از فضای مجازی در کودکان و نوجوانان می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به طرح «کام» نیز اشاره کرد و افزود: طرح کام (کانون، اولیا و مدرسه) به عنوان مثلث موفقیت، توسعه و رشد کودکان و نوجوانان استان است.

وی با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون در سطح استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: این طرح هم مهارت‌آموزی و هم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که باید به عنوان یک معضل به آن توجه داشته باشیم.

شهبازی به رشد ۱۰۰ درصدی در برگزاری کارگاه‌ها اشاره کرد و افرود: کارگاه‌هایی از جمله از کارگاه سبک فرزندپروری، ارتباط سالم و… برای خانواده‌‌ها برگزار شد.

وی افزود: قرار است در یک سال آینده ۴ سینمای کودک و نوجوان در استان راه‌اندازی کنیم.

حجت‌الاسلام سید‌نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز در این جلسه ضمن گرامی‌داشت هفته کودک و نوجوان گفت: سرمایه‌های اصلی یک جامعه، سرمایه‌های فرهنگی است.

 حجت‌الاسلام حسینی، پایه‌ریزی شخصیت انسان را در دوران کودکی و نوجوانی عنوان کرد و افزود: تربیت، مهم‌ترین مسئله در جوامع بشری و جامعه اسلامی است که کودکان و نوجوانان باید به خوبی تربیت شوند.

در پایان این جلسه از دانش‌آموزان نخبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

source

توسط salamatsun.ir