صاحب‌خبر –
دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، می‌گوید خودروهای الکتریکی ارزان قیمت چینی برای محیط زیست مفید هستند.

او در گفتگو با بی‌بی‌سی از اینکه تعرفه‌های مالیاتی قیمت این خودروهای برقی را افزایش می‌دهد گفت: «اگر فقط دیدگاه محیط زیستی را در نظر بگیرم، این تعرفه‌ها بر آن تاثیر منفی دارد».

آمریکا و اروپا تعرفه‌های مالیاتی زیادی برای چین اعمال کردند، اما بریتانیا برای خودروهای ساخت چین تعرفه وضع نکرده است.

بدون چنین تعرفه‌هایی، خودروهای ساخت شرکت‌های چینی به طور بالقوه می‌توانند ارزان‌تر به مصرف‌کنندگان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا عرضه شوند.

خسروشاهی مشتریان اوبر را تشویق کرد تا بیشتر خودروهای برقی را از این اپلیکیشن درخواست کنند حتی اگر مجبور باشند کمی بیشتر صبر کنند.

او همچنین از دولت جدید بریتانیا خواست تا به تعهدات قبل از انتخابات خود پایبند باشد و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را از سال ۲۰۳۰ متوقف کند، چون دولت قبلی ضرب‌الاجل را تا سال ۲۰۳۵ به عقب انداخت.

دو سال پیش، قبل از انتخاب خسروشاهی به مدیرعاملی اوبر، هزاران سند مربوط به فعالیت‌های روابط عمومی و لابی‌گری شرکت اوبر نشان می‌داد چکونه رهبران و مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا به اوبر برای موفقیت در چالش‌های قانونی و قضایی و همچنین مقابله با اعتراضات اتحادیه‌های تاکسیرانی کمک کرده‌اند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه، یکی از رهبرانی است که نامش در این اسناد فاش شد.

این اسناد نشان داد در همان ایامی که رانندگان تاکسی در فرانسه به اعتراضات خیابانی که در برخی موارد خشن هم بود دست می‌زدند، امانوئل مکرون که اکنون رئیس جمهوری فرانسه است به تراویس کالانیک، رئیس پیشین اوبر گفته بود که برای تغییر قوانینی که فعالیت اوبر در فرانسه را تسهیل کند، تلاش خواهد کرد.

علاوه بر امانوئل مکرون، نام نیل کروس، رئیس سابق اتحادیه اروپا هم در این اسناد به عنوان مقامی که حامی اوبر بوده و حتی در مقطعی برای همکاری با این شرکت وارد مذاکره شده است، دیده می‌شود.

بحران‌هایی که در دوره مدیریت تراویس کالانیک گریبان اوبر را گرفت باعث شد تغییراتی در مدیریت این شرکت ایجاد شود و در پی آن دارا خسروشاهی به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد.∎​

source

توسط salamatsun.ir