سرپرست امور خدمات بستری و سرپایی سازمان غذا و دارو گفت: انتظار می‌رود سال آینده، مصرف دارو‌های حوزه دیابت به میانگین مصرف جهانی نزدیک شود.

به گزارش فانا، دکتر الناز ذوقی گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن دارو‌های جدید حوزه دیابت و با توجه به استطاعت مردم در تهیه آن، مصرف این دسته از دارو‌ها بیشتر خواهد شد و ممکن است به میانگین مصرف جهانی نزدیک شود.

دکتر ذوقی گفت: بی اطلاعی افراد از ابتلا به بیماری دیابت، کم توجهی بیماران شناسایی شده به درمانشان و مراجعه نکردن به پزشک و مصرف نکردن دارو‌های این حوزه، از جمله مواردی است که موجب پایین بودن مصرف این دسته از دارو‌ها در ایران است.

وی با اشاره به مصرف بی رویه دارو‌های آنتی بیوتیک هم گفت: مصرف و تجویز دارو‌های آنتی بیوتیک در ایران منطقی نیست و بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیش از سه برابر میانگین مصرف جهانی است، که عواقب متعددی در پی خواهد داشت.

سرپرست امور خدمات بستری و سرپایی سازمان غذا و دارو گفت، افزود: مصرف غیر منطقی آنتی بیوتیک‌ها، موجب افزایش غیر ضروری هزینه‌های درمان، افزایش عوارض جانبی، تداخلات دارویی و از همه مهمتر بروز میکرو ارگانیسم‌های مقاوم می‌شود، و در نهایت، منجر به مقاومت بیمار در برابر آنتی بیوتیک‌ها خواهد شد.


منبع : خبرگزاری صدا و سیما

source

توسط salamatsun.ir