به گزارش خبرگزاری مهر، آسیه اسحاقی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه و مسئول سمینار پرستاری در سی و سومین کنگره چشم گفت: سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران با حضور چشم پزشکان و اعضای هیأت علمی صاحب نظر از سراسر ایران در تهران برگزار می‌شود و سمینار پرستاری چشم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این کنگره به شمار می‌رود.

وی افزود: انجام معاینات چشمی در زمان مناسب به منظور تشخیص علائم چشمی، امری ضروری برای حفظ سلامت عمومی بدن است. چشم‌ها می‌توانند نشانه‌های خیلی از بیماری‌های سیستمیک مثل دیابت، پرفشاری خون، بیماری‌های روماتیسمی و بعضی از بیمارهای عفونی را به ما نشان دهند.

اسحاقی ادامه داد با توجه به حساسیتی که درمان‌ها و اعمال جراحی چشمی دارند نیاز است پرستاران ما به صورت تخصصی بتوانند مراقبت‌های قبل و بعد از انجام اعمال جراحی چشمی را بیاموزند و علاوه بر اینکه اطلاعات کلی از انواع بیماری‌های چشمی به ویژه در موارد اورژانس و مشکلات چشمی تهدید کننده بینایی را کسب کنند، بتوانند در روند درمان بیماران نقش مؤثری در کنار همکاران چشم پزشک ایفا کنند.

مسئول برنامه پرستاری کنگره چشم افزود: این سمینار با امتیاز بازآموزی و محوریت کسب اطلاعات کلی در مورد انواع بیماری‌های چشم و مراقبت‌های قبل و بعد از عمل جراحی چشم برای پرستاران برگزار می‌گردد.

سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از ۷ تا ۱۰ آبان ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

source

توسط salamatsun.ir