پیام باقری با اشاره به این که، هوش مصنوعی یکی از ستون‌های اصلی این تغییرات است و اتاق ایران باید توجه خاصی به این حوزه داشته باشد افزود: آینده پژوهی ابزاری است که به کمک آن فرصت‌ها و تهدید‌های پیش‌رو را می‌شناسیم و بر اساس آن می‌توانیم با برنامه‌ریزی خود را برای آینده آماده کنیم.

وی گفت: امروز بخش خصوصی این توان را دارد که در حوزه فناوری‌های نو سرمایه گذاری کند و این اقدام به همکاری عمیق دولت و بخش خصوصی نیاز دارد و از طرفی لازم است فضای نوآور و فناور را ایجاد کنیم و از این فرصت بهترین بهره را ببریم.

باقری خاطر نشان کرد: با هم‌افزایی دولت، بخش خصوصی و دانشگاه ها، باید ایران را به یکی از پیشتازان عرصه هوش مصنوعی تبدیل کنیم و حرکت به سمت تحولات نوآورانه خواسته نیست، بلکه ضرورت است، چون این حوزه، منشأ تحولات با سرعت بالاست و نمی‌توانیم نسبت به تحولات دنیا بی‌توجه و بی‌تفاوت باشیم.

محمد هاشمی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سازه پایدار الهیه نیز در این مراسم ضمن تایید استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید در صنایع کشور گفت: کارخانه گروه صنعتی لینکران نیز برای تولید عایق‌های الاستومری استاندارد به عنوان یک فناوری جدید در استفاده از هوش مصنوعی پیشگام بوده است.

همایش ملی آینده پژوهی، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور به همت اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

در این نشست نیز پنل تخصصی با هدف بررسی تحولات آینده در حوزه هوش مصنوعی و با سخنرانی، نریمان صدریی رئیس و علیرضا ناظم رعایایی نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش و پروفسور سعید خزایی رئیس انجمن آینده نگری ایران، برگزار شد.

 

 

source

توسط salamatsun.ir