معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:






تهران (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه هزینه در نظام تعلیم و تربیت، سرمایه‌گذاری بهینه برای فردا است، گفت: با توجه به نقش مهم مرکز مشاوره توحید در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، توسعه تجهیزات و تأمین هزینه‌های مرتبط این مرکز باید در اولویت کارهای آموزش و پرورش قرار گیرد.






سیداحمد موسوی در نشست هم‌اندیشی شورای اداری و مالی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی توحید که در راستای نظم بودجه‌ای و پیگیری امور مالی و خدمات روانشناختی این مرکز برگزار شد با تاکید بر اینکه مهم‌ترین، اصلی‌ترین و برجسته‌ترین راه خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان، توسعه مرکز مشاوره توحید است، گفت: با توجه به اینکه مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی توحید، نقش به‌سزایی را در  هدایت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ایفا می‌کند، توسعه تجهیزات و تأمین هزینه‌های مرتبط این مرکز باید در اولویت کارهای آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتواند به دور از دغدغه‌های مالی به جامعه هدف آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموزان خدمات‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه برگزاری منظم نشست شورای اداری و مالی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی توحید و مراکز تابعه در مناطق باید در دستور کار شورای مالی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای سرزده از مرکز مشاوره توحید، برخی از  دغدغه‌های این مراکز، مورد بررسی واقع شده و باید تدابیر لازم برای حل برخی موضوعات اندیشیده شود. یکی از این چالش‌ها، اختصاص اعتبار پایین برای مشاورین خط ۱۵۷۰ است که این مشاورین با توجه به خدمت‌رسانی، هزینه مشاوره‌های پایینی را به نسبت مراکز مشاوره متفرقه دریافت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه هزینه در نظام آموزشی، سرمایه‌گذاری بهینه برای فردا است، اذعان کرد: بررسی تغییرات بودجه عمومی مرکز مشاوره توحید، میزان و نحوه تامین مالی این نهاد در سال‌های اخیر نشان می‌دهد این سهم با فراز و نشیب‌های زیادی نیز همراه بوده است. از این رو با توجه به اهمیت این نهاد در توانمندسازی دانش‌آموزان به‌ویژه در بخش پیشگیری از مسائل، مشکلات و ارتقای مهارت‌های آنان، بودجه کافی باید برای این مرکز در نظر گرفته شود تا از طریق این مرکز بتواند سهم مهمی را در ارائه مشاوره و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد مرکز در برگزاری وبینارهای تخصصی همراه با راه‌اندازی طرح غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان، راه‌اندازی و فعالسازی گروه همیاران مشاور، به‌روزرسانی سایت مشاوره مرکز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین صورتجلسه مالی و تعرفه خدمات مختلف مرکز مشاوره توحید در سال ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳ مورد بررسی، بحث و تصویب قرار گرفت و زیر ساخت‌های مالی مرکز به شکل مبسوط تشریح و موانع روند بهبود عملکرد مالی این مرکز مشاوره، واکاوی شد.




خبرنگار :


عطیه چوپانی





عکاس :


عطیه چوپانی




source

توسط salamatsun.ir