صاحب‌خبر –

مهدی ایزدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش ایرنا به تشریح اهداف، ویژگی‌ها و رویکردهای نوآورانه این بسته آموزشی پرداخت و اظهار کرد: این کتاب تجربه‌ای نو برای یادگیری تعاملی و خلاقانه است و تمرکز اصلی بر بسته و برنامه درسی است.

وی ادامه داد: با این رویکرد، همه مشارکت‌کنندگان در آموزش، از معلم و مدرسه تا خانواده و جامعه، می‌توانند نقش مؤثری در فرایند یادگیری داشته باشند و زبان مشترکی برای هم‌افزایی ایجاد شود.

ایزدی با توضیح درباره اجزای این بسته، گفت: در کنار کتاب درسی، کتاب کار، کتاب راهنمای معلم و رسانه‌های غیرمکتوب مانند فیلم، انیمیشن، بازی‌های تعاملی و ابزارهای آموزشی طراحی شده است تا دانش‌آموزان بتوانند مفاهیم را از سطح شناختی پایه تا سطح پیشرفته تجربه و تثبیت کنند.

وی به نقش خلاق و فعال معلم اشاره کرد و افزود: معلم به جای آنکه صرفا اجراکننده باشد، محتوا را می‌فهمد و با توجه به شرایط کلاس، روش‌های آموزشی متنوع را انتخاب و اجرا می‌کند. هدف این است که دانش‌آموزان با سطوح شناختی مختلف فرصت پیشرفت و تثبیت مفاهیم را داشته باشند.

یکی از مولفان کتاب نونگاشت «ریاضی دوست‌داشتنی» ویژه پایه اول ابتدایی تأکید کرد: با طراحی این بسته، فرایند آموزش طبیعی و جذاب شده است. شخصیت‌های ثابت و موقعیت‌های تعاملی، امکان اشتباه و تجربه یادگیری خلاق را فراهم می‌کنند و معلم‌ها با مدیریت مناسب زمان و محتوا، می‌توانند آموزش را به بهترین شکل ارائه دهند.

کتاب نونگاشت «ریاضی دوست‌داشتنی» رونمایی شد

∎​

source

توسط salamatsun.ir