صاحب‌خبر –

به گزارش خبرآنلاین، عبدالمطهر محمدخانی در گفت وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در ابتدای دوره مدیریت فعلی، مترو تهران دارای ۷ خط و ۴ خط نیمه‌کاره با مجموع ۱۴۱ ایستگاه بود. اما اکنون طول خطوط مترو به ۳۰۸ کیلومتر رسیده که از این میزان، ۳۹ کیلومتر آماده افتتاح است و شمار ایستگاه‌ها نیز به ۱۶۰ ایستگاه افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر، خطوط ۲، ۴، ۶ و ۷ به‌طور کامل تکمیل شده‌اند و برای خطوط ۸، ۹ و ۱۰ نیز قراردادهای اجرایی منعقد شده است. با اجرای این قراردادها، ۱۶۷ کیلومتر خط جدید و ۱۲۴ ایستگاه دیگر به شبکه مترو افزوده خواهد شد.

محمدخانی با اشاره به هزینه‌های توسعه شبکه مترو تأکید کرد: تا این لحظه، هزینه‌هایی که برای توسعه خطوط مترو تامین شده است بدون اتکا به بودجه دولت بوده است. تمام منابع از محل ظرفیت‌های داخلی شهرداری، تهاتر املاک و همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی تأمین شده‌اند.

سخنگوی شهردار تهران درباره نحوه تأمین مالی خطوط جدید مترو تصریح کرد: خطوط ۸، ۹ و ۱۱ با مشارکت شرکت‌های چینی، شرکت‌های داخلی و از طریق تهاتر ملک تأمین مالی شده‌اند و خط ۱۰ نیز با همکاری قرارگاه خاتم در حال اجراست.

وی افزود: در حال حاضر به‌جز یک بازه ۱۱ کیلومتری از خط ۴، باقی مسیرهای این خط نیز تکمیل شده‌اند.

محمدخانی در پایان از چشم‌انداز متروی تهران در سال‌های پیش‌رو سخن گفت و خاطرنشان کرد: در افق شش‌ساله شهرداری تهران، تعداد خطوط مترو به ۱۱ خط، طول خطوط به ۴۸۴ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۳۰۲ ایستگاه خواهد رسید. این جهش بزرگ در حمل‌ونقل عمومی، بدون حمایت مالی دولت و تنها با تکیه بر ظرفیت‌های درون‌شهری محقق می‌شود.

۴۷۴۷

∎​

source

توسط salamatsun.ir