در آغاز پیام حضرت آیت الله حسین نوری همدانی به اختتامیه جشنواره نوآوریهای تبلیغی جنّات قرائت شد که در بخشی از این پیام آمده است: امروز یکی از رسالتهای حوزه علمیه موضوع تبلیغ است و شاید نخستین مأموریتهای فضلای محترم انجام امر تبلیغ است. ثمره همه تلاشها در این موضوع خلاصه میشود؛ یعنی از آغازین روز ورود به حوزه تا لحظات پایانی، در تمام مراحل و رتبههای معمول حوزه، رسالت تبلیغ از انسان سلب نمیشود.
وی با بیان اینکه حوزه در بخش شناخت فضای فکری جامعه و ایجاد تناسب میان تولیدات علمی با نیازهای مردم، بهویژه جوانان، با چالشهایی مواجه است، افزود: صدها مقاله و گفتار در برابر سیل شبهات و القائات کافی نیست و باید به سمت بلاغ نوین حرکت کرد.
آیتالله اعرافی با اشاره به نخستین نکته از محورهای مورد تأکید خود در حوزه تبلیغ، گفت: ابتکار و خلاقیت در تبلیغ ضرورت اجتنابناپذیر است. ضمن حفظ و صیانت از روشهای آزموده و سنتی، باید شیوههای نو را بهکار گرفت؛ همانگونه که در سیره معصومان(ع) شاهد نوآوریهای تبلیغی هستیم.
وی افزود: زندگی کوتاه اما سرنوشتساز حضرت فاطمه زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص)، نمونهای درخشان از یک رهبر تبلیغی مبتکر است. ایشان در برابر فضای دشوار مدینه، شیوههایی تازه برای دفاع از ولایت و ماندگارسازی پیام دین ارائه کرد.
وی با بیان اینکه «حوزههای علمیه نهادی چندوجهی و کانون علم، تربیت، آموزش و پژوهش هستند»، تصریح کرد: خروجی اصلی حوزه، تبلیغ رسالت الهی و انتقال معارف قرآن و عترت به جامعه است و همه فعالیتهای علمی و آموزشی مقدمهای برای تحقق این رسالت بزرگ به شمار میرود.
حجتالاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به تغییر ماهیت جامعه سنتی و قرار گرفتن جامعه ایران در معرض امواج مدرنیته، گفت: در جامعه سنتی، ایمان و التزام دینی امری طبیعی و همسو با ساخت اجتماعی بود؛ اما در جامعه مدرن، پیامدهای فرهنگی و معرفتی مدرنیته، الگوی رفتار دینی و اخلاقی را با چالش مواجه کرده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه امروز ایران را دارای سه دسته عمده دانست و توضیح داد: گروه گستردهای که همچنان وفادار به ارزشهای دینی و گفتمان انقلاب اسلامی هستند؛ گروهی که هرچند دینباورند، اما ذائقه فرهنگیشان تغییر کرده و با قالبهای سنتی تبلیغ ارتباط برقرار نمیکنند و بخشی کوچکتر که گرفتار دینگریزی و حتی دینستیزی شدهاند.
حجتالاسلام والمسلمین واعظی تأکید کرد: روحانیت و دستگاههای تبلیغی بدون خلاقیت، ابتکار و بهرهگیری از شیوههای نو در محتوا و قالبهای ارتباطی، قادر به اثرگذاری بر این اقشار متنوع نخواهند بود.

و سپس حجتالاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان اهمیت توسعه و تعمیق فنون تبلیغ دینی، دستاوردهای این جشنواره را تشریح کرد.
وی گفت: کمیتههای اطلاعرسانی، داوری و محتوایی و همچنین تهیه آییننامه جشنواره با مشارکت مجموعههای مختلف حوزوی شکل گرفت. این جشنواره تمامی موضوعات تبلیغی را پوشش داد، اما موضوعاتی مانند خانواده، زیست فعال و هویت جوان و نوجوان در اولویت بودند.
دستاوردهای فنی و محتوایی جشنواره
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: ایجاد زیرساختهای فنی و نرمافزاری نوآورانه، از مهمترین دستاوردهای این جشنواره بود که در اختیار همه مبلغان کشور قرار گرفت و امیدواریم در آینده توسعه یافته و با اطلاعات بیشتر به خدمت فعالان تبلیغی ارائه شود.
وی با اشاره به حضور گسترده مبلغان از سراسر کشور، خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور مبلغان از استانهای دور و نزدیک از جمله شیراز، خوزستان، قم و تهران هستیم. اطلاعرسانی و برگزاری جلسات پیش از رویدادها، منتوریها و جلسات داوری کمک کرد تا مبلغان با نحوه ارائه طرحها و داوریها آشنا شوند.
حجتالاسلام روستاآزاد ادامه داد: طی چهارده جشنواره برگزارشده در قم، مشهد، اصفهان و خوزستان، ۹۵ طرح تبلیغی در معرض داوری و ارزیابی قرار گرفت و کتاب جشنواره جماد حاوی ۱۰۲ تجربه تبلیغی آماده و امروز رونمایی شد. همچنین سایت جناد، محل ثبت و دسترسی تجربیات تمامی شرکتکنندگان است.

در ادامه نیز حجتالاسلام حمید نوروزنژاد، عضو کمیته داوران چهارمین جشنواره ملی نوآوریهای تبلیغی جنات، بیانیه کمیته داوران این رویداد را قرائت کرد و با اشاره به حجم بالای آثار ارسالی و کیفیت ممتاز آنها، گفت: در داوری بیش از هزار و دویست اثر، انتخاب برگزیدگان کار بسیار دشواری بود و فاصله میان آثار در بسیاری موارد بسیار اندک بود. به همین دلیل دبیرخانه جشنواره و کمیته داوران پیشنهاد کردهاند تعداد منتخبین و حجم جوایز نسبت به برنامه اولیه افزایش یابد تا قدردانی از تلاشهای موثر و خلاقانه شرکتکنندگان کاملتر شود.
در این بیانیه آمده است: تمامی آثار نمایانگر روح تلاش، خلاقیت و ایمان مبلغان است و نبود نام برخی از عزیزان در فهرست منتخبین به هیچ وجه نشانگر ضعف برنامههای ایشان نبوده است.
کمیته داوران ضمن تقدیر از همه برگزیدگان، به ویژه رئیس و دبیرخانه جشنواره و حامیان فرهنگی، تأکید کرد که حمایتها باید در قالب برنامههای پسا جشنوارهای ادامه یابد و با مشارکت مراکز حوزوی و تبلیغی زمینه تربیت و تکثیر فعالیتهای اثرگذار بیشتر فراهم شود.

در ادامه نیز برخی از برگزیدگان نیز به ارائه طرح خود پرداختند و در پایان از کتاب رهآورد جنات نیز رونمایی شد.
سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،

در آغاز پیام حضرت آیت الله حسین نوری همدانی به اختتامیه جشنواره نوآوریهای تبلیغی جنّات قرائت شد که در بخشی از این پیام آمده است: امروز یکی از رسالتهای حوزه علمیه موضوع تبلیغ است و شاید نخستین مأموریتهای فضلای محترم انجام امر تبلیغ است. ثمره همه تلاشها در این موضوع خلاصه میشود؛ یعنی از آغازین روز ورود به حوزه تا لحظات پایانی، در تمام مراحل و رتبههای معمول حوزه، رسالت تبلیغ از انسان سلب نمیشود.

وی با بیان اینکه حوزه در بخش شناخت فضای فکری جامعه و ایجاد تناسب میان تولیدات علمی با نیازهای مردم، بهویژه جوانان، با چالشهایی مواجه است، افزود: صدها مقاله و گفتار در برابر سیل شبهات و القائات کافی نیست و باید به سمت بلاغ نوین حرکت کرد.
آیتالله اعرافی با اشاره به نخستین نکته از محورهای مورد تأکید خود در حوزه تبلیغ، گفت: ابتکار و خلاقیت در تبلیغ ضرورت اجتنابناپذیر است. ضمن حفظ و صیانت از روشهای آزموده و سنتی، باید شیوههای نو را بهکار گرفت؛ همانگونه که در سیره معصومان(ع) شاهد نوآوریهای تبلیغی هستیم.
وی افزود: زندگی کوتاه اما سرنوشتساز حضرت فاطمه زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص)، نمونهای درخشان از یک رهبر تبلیغی مبتکر است. ایشان در برابر فضای دشوار مدینه، شیوههایی تازه برای دفاع از ولایت و ماندگارسازی پیام دین ارائه کرد.
وی با بیان اینکه «حوزههای علمیه نهادی چندوجهی و کانون علم، تربیت، آموزش و پژوهش هستند»، تصریح کرد: خروجی اصلی حوزه، تبلیغ رسالت الهی و انتقال معارف قرآن و عترت به جامعه است و همه فعالیتهای علمی و آموزشی مقدمهای برای تحقق این رسالت بزرگ به شمار میرود.
حجتالاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به تغییر ماهیت جامعه سنتی و قرار گرفتن جامعه ایران در معرض امواج مدرنیته، گفت: در جامعه سنتی، ایمان و التزام دینی امری طبیعی و همسو با ساخت اجتماعی بود؛ اما در جامعه مدرن، پیامدهای فرهنگی و معرفتی مدرنیته، الگوی رفتار دینی و اخلاقی را با چالش مواجه کرده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه امروز ایران را دارای سه دسته عمده دانست و توضیح داد: گروه گستردهای که همچنان وفادار به ارزشهای دینی و گفتمان انقلاب اسلامی هستند؛ گروهی که هرچند دینباورند، اما ذائقه فرهنگیشان تغییر کرده و با قالبهای سنتی تبلیغ ارتباط برقرار نمیکنند و بخشی کوچکتر که گرفتار دینگریزی و حتی دینستیزی شدهاند.
حجتالاسلام والمسلمین واعظی تأکید کرد: روحانیت و دستگاههای تبلیغی بدون خلاقیت، ابتکار و بهرهگیری از شیوههای نو در محتوا و قالبهای ارتباطی، قادر به اثرگذاری بر این اقشار متنوع نخواهند بود.

و سپس حجتالاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان اهمیت توسعه و تعمیق فنون تبلیغ دینی، دستاوردهای این جشنواره را تشریح کرد.
وی گفت: کمیتههای اطلاعرسانی، داوری و محتوایی و همچنین تهیه آییننامه جشنواره با مشارکت مجموعههای مختلف حوزوی شکل گرفت. این جشنواره تمامی موضوعات تبلیغی را پوشش داد، اما موضوعاتی مانند خانواده، زیست فعال و هویت جوان و نوجوان در اولویت بودند.
دستاوردهای فنی و محتوایی جشنواره
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: ایجاد زیرساختهای فنی و نرمافزاری نوآورانه، از مهمترین دستاوردهای این جشنواره بود که در اختیار همه مبلغان کشور قرار گرفت و امیدواریم در آینده توسعه یافته و با اطلاعات بیشتر به خدمت فعالان تبلیغی ارائه شود.
وی با اشاره به حضور گسترده مبلغان از سراسر کشور، خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور مبلغان از استانهای دور و نزدیک از جمله شیراز، خوزستان، قم و تهران هستیم. اطلاعرسانی و برگزاری جلسات پیش از رویدادها، منتوریها و جلسات داوری کمک کرد تا مبلغان با نحوه ارائه طرحها و داوریها آشنا شوند.
حجتالاسلام روستاآزاد ادامه داد: طی چهارده جشنواره برگزارشده در قم، مشهد، اصفهان و خوزستان، ۹۵ طرح تبلیغی در معرض داوری و ارزیابی قرار گرفت و کتاب جشنواره جماد حاوی ۱۰۲ تجربه تبلیغی آماده و امروز رونمایی شد. همچنین سایت جناد، محل ثبت و دسترسی تجربیات تمامی شرکتکنندگان است.

در ادامه نیز حجتالاسلام حمید نوروزنژاد، عضو کمیته داوران چهارمین جشنواره ملی نوآوریهای تبلیغی جنات، بیانیه کمیته داوران این رویداد را قرائت کرد و با اشاره به حجم بالای آثار ارسالی و کیفیت ممتاز آنها، گفت: در داوری بیش از هزار و دویست اثر، انتخاب برگزیدگان کار بسیار دشواری بود و فاصله میان آثار در بسیاری موارد بسیار اندک بود. به همین دلیل دبیرخانه جشنواره و کمیته داوران پیشنهاد کردهاند تعداد منتخبین و حجم جوایز نسبت به برنامه اولیه افزایش یابد تا قدردانی از تلاشهای موثر و خلاقانه شرکتکنندگان کاملتر شود.
در این بیانیه آمده است: تمامی آثار نمایانگر روح تلاش، خلاقیت و ایمان مبلغان است و نبود نام برخی از عزیزان در فهرست منتخبین به هیچ وجه نشانگر ضعف برنامههای ایشان نبوده است.
کمیته داوران ضمن تقدیر از همه برگزیدگان، به ویژه رئیس و دبیرخانه جشنواره و حامیان فرهنگی، تأکید کرد که حمایتها باید در قالب برنامههای پسا جشنوارهای ادامه یابد و با مشارکت مراکز حوزوی و تبلیغی زمینه تربیت و تکثیر فعالیتهای اثرگذار بیشتر فراهم شود.

در ادامه نیز برخی از برگزیدگان نیز به ارائه طرح خود پرداختند و در پایان از کتاب رهآورد جنات نیز رونمایی شد.
وی با بیان اینکه حوزه در بخش شناخت فضای فکری جامعه و ایجاد تناسب میان تولیدات علمی با نیازهای مردم، بهویژه جوانان، با چالشهایی مواجه است، افزود: صدها مقاله و گفتار در برابر سیل شبهات و القائات کافی نیست و باید به سمت بلاغ نوین حرکت کرد.
آیتالله اعرافی با اشاره به نخستین نکته از محورهای مورد تأکید خود در حوزه تبلیغ، گفت: ابتکار و خلاقیت در تبلیغ ضرورت اجتنابناپذیر است. ضمن حفظ و صیانت از روشهای آزموده و سنتی، باید شیوههای نو را بهکار گرفت؛ همانگونه که در سیره معصومان(ع) شاهد نوآوریهای تبلیغی هستیم.
وی افزود: زندگی کوتاه اما سرنوشتساز حضرت فاطمه زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص)، نمونهای درخشان از یک رهبر تبلیغی مبتکر است. ایشان در برابر فضای دشوار مدینه، شیوههایی تازه برای دفاع از ولایت و ماندگارسازی پیام دین ارائه کرد.

وی با بیان اینکه «حوزههای علمیه نهادی چندوجهی و کانون علم، تربیت، آموزش و پژوهش هستند»، تصریح کرد: خروجی اصلی حوزه، تبلیغ رسالت الهی و انتقال معارف قرآن و عترت به جامعه است و همه فعالیتهای علمی و آموزشی مقدمهای برای تحقق این رسالت بزرگ به شمار میرود.
حجتالاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به تغییر ماهیت جامعه سنتی و قرار گرفتن جامعه ایران در معرض امواج مدرنیته، گفت: در جامعه سنتی، ایمان و التزام دینی امری طبیعی و همسو با ساخت اجتماعی بود؛ اما در جامعه مدرن، پیامدهای فرهنگی و معرفتی مدرنیته، الگوی رفتار دینی و اخلاقی را با چالش مواجه کرده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه امروز ایران را دارای سه دسته عمده دانست و توضیح داد: گروه گستردهای که همچنان وفادار به ارزشهای دینی و گفتمان انقلاب اسلامی هستند؛ گروهی که هرچند دینباورند، اما ذائقه فرهنگیشان تغییر کرده و با قالبهای سنتی تبلیغ ارتباط برقرار نمیکنند و بخشی کوچکتر که گرفتار دینگریزی و حتی دینستیزی شدهاند.
حجتالاسلام والمسلمین واعظی تأکید کرد: روحانیت و دستگاههای تبلیغی بدون خلاقیت، ابتکار و بهرهگیری از شیوههای نو در محتوا و قالبهای ارتباطی، قادر به اثرگذاری بر این اقشار متنوع نخواهند بود.

و سپس حجتالاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان اهمیت توسعه و تعمیق فنون تبلیغ دینی، دستاوردهای این جشنواره را تشریح کرد.
وی گفت: کمیتههای اطلاعرسانی، داوری و محتوایی و همچنین تهیه آییننامه جشنواره با مشارکت مجموعههای مختلف حوزوی شکل گرفت. این جشنواره تمامی موضوعات تبلیغی را پوشش داد، اما موضوعاتی مانند خانواده، زیست فعال و هویت جوان و نوجوان در اولویت بودند.
دستاوردهای فنی و محتوایی جشنواره
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: ایجاد زیرساختهای فنی و نرمافزاری نوآورانه، از مهمترین دستاوردهای این جشنواره بود که در اختیار همه مبلغان کشور قرار گرفت و امیدواریم در آینده توسعه یافته و با اطلاعات بیشتر به خدمت فعالان تبلیغی ارائه شود.
وی با اشاره به حضور گسترده مبلغان از سراسر کشور، خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور مبلغان از استانهای دور و نزدیک از جمله شیراز، خوزستان، قم و تهران هستیم. اطلاعرسانی و برگزاری جلسات پیش از رویدادها، منتوریها و جلسات داوری کمک کرد تا مبلغان با نحوه ارائه طرحها و داوریها آشنا شوند.
حجتالاسلام روستاآزاد ادامه داد: طی چهارده جشنواره برگزارشده در قم، مشهد، اصفهان و خوزستان، ۹۵ طرح تبلیغی در معرض داوری و ارزیابی قرار گرفت و کتاب جشنواره جماد حاوی ۱۰۲ تجربه تبلیغی آماده و امروز رونمایی شد. همچنین سایت جناد، محل ثبت و دسترسی تجربیات تمامی شرکتکنندگان است.

در ادامه نیز حجتالاسلام حمید نوروزنژاد، عضو کمیته داوران چهارمین جشنواره ملی نوآوریهای تبلیغی جنات، بیانیه کمیته داوران این رویداد را قرائت کرد و با اشاره به حجم بالای آثار ارسالی و کیفیت ممتاز آنها، گفت: در داوری بیش از هزار و دویست اثر، انتخاب برگزیدگان کار بسیار دشواری بود و فاصله میان آثار در بسیاری موارد بسیار اندک بود. به همین دلیل دبیرخانه جشنواره و کمیته داوران پیشنهاد کردهاند تعداد منتخبین و حجم جوایز نسبت به برنامه اولیه افزایش یابد تا قدردانی از تلاشهای موثر و خلاقانه شرکتکنندگان کاملتر شود.
در این بیانیه آمده است: تمامی آثار نمایانگر روح تلاش، خلاقیت و ایمان مبلغان است و نبود نام برخی از عزیزان در فهرست منتخبین به هیچ وجه نشانگر ضعف برنامههای ایشان نبوده است.
کمیته داوران ضمن تقدیر از همه برگزیدگان، به ویژه رئیس و دبیرخانه جشنواره و حامیان فرهنگی، تأکید کرد که حمایتها باید در قالب برنامههای پسا جشنوارهای ادامه یابد و با مشارکت مراکز حوزوی و تبلیغی زمینه تربیت و تکثیر فعالیتهای اثرگذار بیشتر فراهم شود.

در ادامه نیز برخی از برگزیدگان نیز به ارائه طرح خود پرداختند و در پایان از کتاب رهآورد جنات نیز رونمایی شد.
حجتالاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز ولادت امام خمینی(ره)، بر لزوم بازخوانی مأموریت اصلی حوزههای علمیه در اقامه دین و ترویج معارف اهلبیت(ع) تأکید کرد.
وی با بیان اینکه «حوزههای علمیه نهادی چندوجهی و کانون علم، تربیت، آموزش و پژوهش هستند»، تصریح کرد: خروجی اصلی حوزه، تبلیغ رسالت الهی و انتقال معارف قرآن و عترت به جامعه است و همه فعالیتهای علمی و آموزشی مقدمهای برای تحقق این رسالت بزرگ به شمار میرود.
حجتالاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به تغییر ماهیت جامعه سنتی و قرار گرفتن جامعه ایران در معرض امواج مدرنیته، گفت: در جامعه سنتی، ایمان و التزام دینی امری طبیعی و همسو با ساخت اجتماعی بود؛ اما در جامعه مدرن، پیامدهای فرهنگی و معرفتی مدرنیته، الگوی رفتار دینی و اخلاقی را با چالش مواجه کرده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه امروز ایران را دارای سه دسته عمده دانست و توضیح داد: گروه گستردهای که همچنان وفادار به ارزشهای دینی و گفتمان انقلاب اسلامی هستند؛ گروهی که هرچند دینباورند، اما ذائقه فرهنگیشان تغییر کرده و با قالبهای سنتی تبلیغ ارتباط برقرار نمیکنند و بخشی کوچکتر که گرفتار دینگریزی و حتی دینستیزی شدهاند.
حجتالاسلام والمسلمین واعظی تأکید کرد: روحانیت و دستگاههای تبلیغی بدون خلاقیت، ابتکار و بهرهگیری از شیوههای نو در محتوا و قالبهای ارتباطی، قادر به اثرگذاری بر این اقشار متنوع نخواهند بود.


و سپس حجتالاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان اهمیت توسعه و تعمیق فنون تبلیغ دینی، دستاوردهای این جشنواره را تشریح کرد.
وی گفت: کمیتههای اطلاعرسانی، داوری و محتوایی و همچنین تهیه آییننامه جشنواره با مشارکت مجموعههای مختلف حوزوی شکل گرفت. این جشنواره تمامی موضوعات تبلیغی را پوشش داد، اما موضوعاتی مانند خانواده، زیست فعال و هویت جوان و نوجوان در اولویت بودند.
دستاوردهای فنی و محتوایی جشنواره
دستاوردهای فنی و محتوایی جشنواره دستاوردهای فنی و محتوایی جشنواره
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: ایجاد زیرساختهای فنی و نرمافزاری نوآورانه، از مهمترین دستاوردهای این جشنواره بود که در اختیار همه مبلغان کشور قرار گرفت و امیدواریم در آینده توسعه یافته و با اطلاعات بیشتر به خدمت فعالان تبلیغی ارائه شود.
وی با اشاره به حضور گسترده مبلغان از سراسر کشور، خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور مبلغان از استانهای دور و نزدیک از جمله شیراز، خوزستان، قم و تهران هستیم. اطلاعرسانی و برگزاری جلسات پیش از رویدادها، منتوریها و جلسات داوری کمک کرد تا مبلغان با نحوه ارائه طرحها و داوریها آشنا شوند.
حجتالاسلام روستاآزاد ادامه داد: طی چهارده جشنواره برگزارشده در قم، مشهد، اصفهان و خوزستان، ۹۵ طرح تبلیغی در معرض داوری و ارزیابی قرار گرفت و کتاب جشنواره جماد حاوی ۱۰۲ تجربه تبلیغی آماده و امروز رونمایی شد. همچنین سایت جناد، محل ثبت و دسترسی تجربیات تمامی شرکتکنندگان است.


در ادامه نیز حجتالاسلام حمید نوروزنژاد، عضو کمیته داوران چهارمین جشنواره ملی نوآوریهای تبلیغی جنات، بیانیه کمیته داوران این رویداد را قرائت کرد و با اشاره به حجم بالای آثار ارسالی و کیفیت ممتاز آنها، گفت: در داوری بیش از هزار و دویست اثر، انتخاب برگزیدگان کار بسیار دشواری بود و فاصله میان آثار در بسیاری موارد بسیار اندک بود. به همین دلیل دبیرخانه جشنواره و کمیته داوران پیشنهاد کردهاند تعداد منتخبین و حجم جوایز نسبت به برنامه اولیه افزایش یابد تا قدردانی از تلاشهای موثر و خلاقانه شرکتکنندگان کاملتر شود.
در این بیانیه آمده است: تمامی آثار نمایانگر روح تلاش، خلاقیت و ایمان مبلغان است و نبود نام برخی از عزیزان در فهرست منتخبین به هیچ وجه نشانگر ضعف برنامههای ایشان نبوده است.
کمیته داوران ضمن تقدیر از همه برگزیدگان، به ویژه رئیس و دبیرخانه جشنواره و حامیان فرهنگی، تأکید کرد که حمایتها باید در قالب برنامههای پسا جشنوارهای ادامه یابد و با مشارکت مراکز حوزوی و تبلیغی زمینه تربیت و تکثیر فعالیتهای اثرگذار بیشتر فراهم شود.


در ادامه نیز برخی از برگزیدگان نیز به ارائه طرح خود پرداختند و در پایان از کتاب رهآورد جنات نیز رونمایی شد.

∎