به گزارش خبرنگار پانا از یزد، نشست صمیمانهای میان اعضای شورای دانشآموزی دبستان قاسم ابن الحسن و مجید باقری، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک، برگزار شد؛ نشستی که با هدف شنیدن مستقیم دغدغهها و پیشنهادهای دانشآموزان و تقویت نقش شوراهای دانشآموزی در مدیریت فرهنگی و تربیتی مدارس شکل گرفت.
در آغاز جلسه، دانشآموزان با روحیهای فعال و اعتماد به نفس بالا، دیدگاههای خود را درباره بهبود فعالیتهای فرهنگی، ورزشی و پرورشی مدرسه مطرح کردند. گروهی خواستار اجرای برنامههای مهارتمحور و جشنوارههای خلاقانه بودند، برخی تقویت فعالیتهای ورزشی و مسابقات منظم دانشآموزی را پیشنهاد دادند و تعدادی نیز از ضرورت ایجاد برنامههای ابتکاری، افزایش فضای مشارکت و توجه بیشتر به علایق دانشآموزان سخن گفتند.
مجید باقری، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک ضمن قدردانی از حضور فعال دانشآموزان، شوراهای دانشآموزی را بازوی اثرگذار مدیریت مدارس دانست.
وی تأکید کرد: نگاه دقیق و بیواسطه دانشآموزان، بهترین منبع برای شناخت ظرفیتها و نیازهای واقعی محیط آموزشی است.
باقری ضمن تشریح نقش معاونت پرورشی در مدارس، بر اهمیت فراهمکردن زمینه بروز خلاقیتهای دانشآموزی تأکید کرد و گفت که از طرحها و ایدههای سازنده شورای دانشآموزی حمایت خواهد شد.
در بخش دیگری از این نشست، دانشآموزان درباره دغدغهها و چالشهای خود در اجرای فعالیتهای مدرسه صحبت کردند. معاون پرورشی نیز با بررسی هر موضوع، راهکارهایی برای رفع موانع ارائه داد و پیشنهاد کرد که مدارس، بسترهای بیشتری برای مشارکت آزادانه و مسئولانه دانشآموزان ایجاد کنند.
این جلسه با گفتوگوهای صمیمانه، تبادل نظر درباره برنامههای آینده، ثبت ایدههای جدید و تعریف مسیرهای مشترک همکاری ادامه یافت. فضای نشست سرشار از انگیزه و امید بود و دانشآموزان با احساس اثرگذاری، نقش مهم خود را در برنامهریزی فعالیتهای فرهنگی و تربیتی مدرسه لمس کردند.
در پایان، مقرر شد ارتباط دورهای میان شورای دانشآموزی و معاونت پرورشی برقرار باشد تا مسیر پیگیری برنامهها، بررسی پیشنهادها و توسعه فعالیتها با جدیت بیشتری دنبال شود؛ اقدامی که میتواند به ارتقای مسئولیتپذیری، خلاقیت و مشارکت اجتماعی دانشآموزان کمک کند.
source