به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
طبق ابلاغ شیوه نامه ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای توسط رئیس سازمان اداری و استخدامی، دستگاه‌ های اجرایی موظفند پیش از انتصاب یا ارتقای افراد به پست‌ های مدیریتی، ارزیابی شایستگی‌ های عمومی آنها را از طریق کانون‌های ارزیابی انجام دهند.


بر اساس این گزارش، ارزیابی باید با رعایت مفاد تصویب‌ نامه شماره ۳۴۶۹ شورای‌ عالی اداری مصوب ۲۳ فروردین سال جاری صورت گیرد. در شیوه‌نامه شایستگی‌ هایی مانند تفکر راهبردی و آینده‌ نگری، تفکر انتقادی، تحلیل‌ گری، رهبری، توان مذاکره و متقاعد سازی، کار گروهی، حل مسئله، ارتباط مؤثر، نظارت و کنترل، تاب‌ آوری و سایر ویژگی‌ های کلیدی به عنوان معیارهای اصلی ارزیابی تعیین شده‌اند.


بر اساس این بخشنامه، مسئولیت اجرای صحیح ضوابط، معرفی افراد واجد شرایط به کانون‌ های ارزیابی و انتصاب آنها بر عهده دستگاه‌ های اجرایی است. سازمان اداری و استخدامی نیز از طریق سامانه اختصاصی کانون‌ ها بر حسن اجرای این فرآیند نظارت خواهد داشت.


سمت‌ های مدیریت سیاسی موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و هم ترازان آنها از شمول این شیوه‌نامه مستثنا شده‌اند.


سازمان اداری و استخدامی کشور ,

انتهای پیام

 

source

توسط salamatsun.ir