به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
محمد حاجی‌میرزایی در جلسه شورای فرهنگی اصفهان اعلام کرد: صنعت بازی‌ سازی ایران با بیش از ۱۰۰ شرکت و تیم فعال، سالانه حدود ۲۰۰ بازی دارای مجوز تولید می‌کند و با ۲۹ میلیون گیمر فعال به گردش مالی قابل‌ توجهی معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.


برخلاف تصورات رایج، عمده بازیکنان را جوانان تشکیل می‌ دهند و بزرگسالان نیز در این جامعه حضور دارند. اصفهان دارای 27 درصد از این جمعیت است و پس از تهران در جایگاه دوم قطب تولید و مصرف بازی‌ ها قرار می گیرد.


۴۰ درصد از گیمرها زن و ۶۰ درصد مرد هستند و میانگین زمان بازی روزانه هر فرد ۵۸ تا ۸۲ دقیقه است که نشان‌ دهنده مصرف زیاد این رسانه فرهنگی در مقایسه با سایر رسانه‌ها است. ۹۴.۵ درصد بازیکنان از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌ کنند اما تولیدات داخلی در این حوزه محدود است و نیاز به برنامه‌ ریزی دارد.


حدود ۲۸.۳ درصد از گیمرها به رده‌ بندی سنی بازی‌ ها توجهی ندارند. در حالی که بازی‌ های ویدیویی تنها محصولات فرهنگی دارای رده‌ بندی سنی مصوب هستند. استریمرها به عنوان چهره های جدید فرهنگی اهمیت دارند و تماشای بازی دیگران به پدیده‌ ای رایج تبدیل شد.


معیارهایی برای سنجش اثرگذاری فرهنگی بازی‌ ها با همکاری مراجع دینی و دانشگاهی در حال تدوین است. تولید بازی‌ های ارزشی با محور مقاومت و دفاع مقدس در دستور کار است. 

انتهای پیام

 

source

توسط salamatsun.ir