به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ژئوپلیتیک رسانه نوشت:
در گذشته هر جمعی بزرگی داشت. کسی که راه بلد بود و اشتباه را گوشزد میکرد. وسط دعوا، وسط میآمد و تجربه میداد و دل میسوزوند. کوچکترها هم کنارش رشد میکردند.
آیا در فضای رسانهای امروز، واقعاً “بزرگی” هست که مخاطب یا رسانههای خُرد حس کنند که این رسانه بزرگ و مرشد اوست؟رسانهای که قراره نقش بزرگِ جمع را بازی کند، باید هم روایتگر باشد و هم تربیتگرا. هم شنوا باشد و هم اهل تذکرِ بهموقع.
از آن طرف، نسل Z یا همان نسل جوان هم دیگر دنبال “بزرگ” نمیگردد. چون گوشی دم دستش است، و جواب هر سوالی را از گوگل میگیرد. چرا دنبال کسی باشد که برایش چارچوب بگذارد؟!
این یعنی هم رسانه، نقش خودش را فراموش کرده و هم مخاطب، نیاز به بزرگی را گم کرده است.
این وسط، یک حلقه مفقوده وجود دارد: تربیت رسانهای. رسانه باید تربیتشده باشد، باید رشد کرده باشد تا بتواند جامعه را به سمت رشد و تعالی حرکت دهد و نسلهای مسئولیتپذیر تربیت کند.
بزرگ بودن در رسانه یعنی محور شدن و مربی بودن، نه فقط ارائه دادن محتوای تکراری…
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.
∎