علیرضا کاظمی در دومین جلسه کارگروه تحول دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی با تأکید بر اینکه احصای نظام مسائل دانشگاه ضرورت دارد، گفت: احصای دقیق و اولویتدار مشکلات دانشگاه، سبب میشود تا بهصورت دقیقتر مشکلات را بررسی و در مورد آن اقدام کنیم. همچنین برنامههای ارائه شده که مبتنی بر نظام مسائل است باید جزئیتر باشد تا در برشهای زمانی مختلف، قابل ارزیابی قرار گیرد. نظام مسائل این دو دانشگاه؛ مواردی است که مشکل ایجاد کرده است. موارد و مشکلات دانشگاههای تربیت معلم باید در جلسات مربوط مورد بررسی قرار بگیرد؛ معاونتهای مختلف نیز با همفکری و همافزایی باید برای رفع آن تلاش کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود فضا و امکانات از مشکلات اولویتدار است، افزود: مشکلات منابع انسانی و کمبود پست و نیروی انسانی مأمور از دیگر مشکلات این دانشگاه محسوب میشود.
وی ادامه داد: موضوع دانشگاه فرهنگیان باید در سند جامع نیروی انسانی نیز دیده شود.
کاظمی با بیان اینکه اولویتبندی نظام مسائل دانشگاههای مذکور ضرورت دارد، افزود: در دو قالب مسائل«فوری» و «طولانیمدت» مشکلات و مسائل دانشگاه باید دستهبندی تا با سرعت بیشتری به مشکلات آنی رسیدگی شود.
وزیر آموزش و پرورش رفع مشکل کسانی که به اجبار بازنشسته شدند نیز اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد مشکل این افراد و مسائل مربوط به غیر مأمورین به سرعت رفع شود.
وی بر نظام ارتباطی معنادار میان آموزش و پرورش و دانشگاههای مذکور تأکید و تصریح کرد: ضرورت دارد که این ارتباط برقرار و توسعه پیدا کند و معاونتهای مختلف دانشگاه با معاونتهای مرتبط وزارتخانه ارتباط و تعامل کافی و لازم را داشته باشند.
کاظمی بر ایجاد و راهاندازی کارگروههای استانی دانشگاه تاکید کرد و گفت: ایجاد این کارگروه سبب رفع بسیاری از مسائل در درون استان خواهد.
وی افزود: در اصل موضوع کسورات، نه دانشجو و نه دانشگاه حرفی ندارند اما در این خصوص باید قوانین مورد بازبینی قرار بگیرد زیرا در حال حاضر ممکن است دانشجو به صورت شبانهروزی از خدمات دانشگاه استفاده نکند.
کاظمی تأکید کرد: به هر میزانی که دانشجو از خدمات دانشگاه استفاده میکند کسورات انجام شود و در این راستا ضرورت دارد تا کسورات ماهانه دانشگاه مشخص شود، خدمات فوق برنامه و میزان ماندگاری دانشجویان به تفکیک مشخص شود و شایسته است کمیتهای چابکتر در این باره تشکیل شود تا مبنای کسورات اصلاح و بررسی شود.
source