به گزارش رکنا،  محمدرضا کدخدازاده از اولویت بندی در اجرای پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی حاضر در کریدورهای داخلی و بین المللی عبوری از ایران خبر داد و گفت: برای تکمیل این کریدورها در صورتی که اعتبار ۷۰۰ تا هزار همت تامین شود، حداقل ۵ سال زمان لازم است و با توجه به شرایط کشور و نبود اعتبار لازم، نیازمند اولویت بندی هستیم.

وی افزود: پس از بازبینی و باز تعریف حدود ۱۱ کریدور که در گذشته تعریف شده بود، ۸ کریدور بر اساس شاخص‌های ایمنی، ترافیک، سود حاصل از ترانزیت و توسعه مناطق واقع در مسیر کریدورها در اولویت قرار گرفتند و پیشنهادات لازم نیز به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که بر اساس آن حدود ۷۰ طرح از ۱۶۰ طرح که بیشتر آنها شرایط گلوگاهی، محورهای پرخطر یا محور دارای نقاط پر تصادف هستند در اولویت یک تا سه قرار گرفتند.

کدخدازاده بیان کرد: به طور مثال؛ محور بزرگراهی چابهار به زاهدان و زاهدان به مشهد و سرخس، محور بندر امام به بازرگان و در کریدور جنوب از شلمچه به گواتر بازبینی و بازتعریف شدند.

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در ادامه گفت: با اجرای این طرح فقط با رفع گلوگاه‌های مطرح شده بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در اختیار خواهیم داشت.

وی با اشاره به عملکرد حوزه راه‌سازی و بزرگراه‌های این شرکت در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: امسال ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و باند دوم در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بود که ۵۵۰ کیلومتر تا الان احداث شده و بیشتر آن در دست بهره برداری قرار گرفته است و الباقی تا پایان سال و برای نوروز ۱۴۰۴ آماده بهره برداری می‌شوند.

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: اگرچه برای سال آینده توانایی و امکان احداث حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر در سال را داریم، اما بر اساس اعتبارات سال ۱۴۰۴ اهداف را مشخص و بر اساس آن عملیات اجرایی را آغاز می‌کنیم.

 

source

توسط salamatsun.ir