رقابت نفسگیر ترامپ و هریس در ایالت‌های چرخشی

به گزارش روزپلاس، در حالی که تنها دو هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی مانده، تازه ترین نظرسنجی واشنگتن پست نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و کامالا هریس نامزد دموکرات ها در 7 ایالت چرخشی و نوسانی، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که از 30 سپتامبر تا 15 اکتبر انجام شده، هریس با 51 درصد در مقابل ترامپ با 47 درصد در بین رای دهندگان احتمالی در ایالت جورجیا پیشتاز است، در حالی که ترامپ با 49 درصد در مقابل 46 درصد برتری اندکی بر هریس در آریزونا دارد.  

علاوه بر این، هریس برتری اندکی بر ترامپ در ایالت های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین دارد، ایالت هایی که قرار است گردهمایی هایی را در آنجا به همراه لیز چنی برگزار کند.

بر این اساس، ترامپ در کارولینای شمالی پیشتاز است و در نوادا رقابت بین دو نامزد در رقم 48 درصد برابر است.

در همین نظرسنجی واشنگتن پست در سطح ملی حاکی از برتری اندکی هریس بر ترامپ است. به طور کلی، 48 درصد رای دهندگان احتمالی اظهار کردند که از ترامپ حمایت می کنند و 49 درصد از هریس حمایت می کنند.    

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

براساس مدل پیش بینی انتخاباتی نشریه هیل و دسیژن دسک اچ کیو، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای نخستین بار در جریان رقابت های انتخاباتی، از کامالا هریس نامزد دموکرات ها، پیشی گرفت.

بر اساس این پیش بینی، از روز یک شنبه 20 اکتبر، شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 52 درصد برآورد شده در حالی که کامالا هریس 42 درصد شانس برنده شدن دارد.

نتایج نظرسنجی جدید هاروارد/هریس نیز نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برتری بسیار اندکی بر کامالا هریس نامزد دموکرات ها در بین افرادی دارد که زودتر از موعد در ایالت های چرخشی و رقابتی رای می دهند.

بر این اساس، 48 درصد رای دهندگان در ایالت های رقابتی که گفتند رای خود را زودتر از موعد به صندوق می اندازند، به ترامپ رای می دهند در حالی که 47 درصد این افراد به هریس رای می دهند.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

source

توسط salamatsun.ir