وی در ادامه با بیان اینکه باید برای تحقیق عدالت آموزشی و همچنین ورود دانشجویان به دانشگاه ها بازبینی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: ما در کشور خود، دانشجویان بسیار هوشمند و پرتلاشی داریم؛ اگر عدالتی آموزشی در ورود به دانشگاه ها محقق نشود، ما نخبگان خود را از دست می دهیم.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در دانشگاههای وزارت بهداشت ۲۴۵ هزار دانشجو حضور دارند، افزود: حدود ۵۷ درصد این دانشجویان خانم و ۴۳ درصد آقایان آنها را آقایان تشکیل میدهند.
ظفرقندی تاکید کرد: در ۴ سال گذشته نزدیک ۱۰۰ درصد افزایش ظرفیت در دانشگاه داشتهایم و این بدون تجهیز و ارتقای زیرساختها برای پیشرفت علم است. در بحث عدالت ورود به آموزش و ادامه تحصیل یک بازبینی باید صورت گیرد. عدالت آموزشی در ورود به دانشگاه باید تأمین شود.
وی یادآور شد: برای اینکه در مرزهای علمی باقی بمانیم دیپلماسی علمی خود را فعال کنیم. ما برای باقی ماندن در مرزهای دانش باید با دانشگاههای مطرح جهان کنفرانس و دورههای علمی را تدارک ببینیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه های ما درخت پاکیزه ای هستند که ریشه در عمق زمین دارند، همه کشور ما از دانشگاه ها دارد ثمره می گیرد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه باید محیط علمی ما امن باشد تا رشد علمی پایدار باشد، اظهار کرد: برای باقی ماندن در مرزهای دانش باید دیپلماسی علمی خود را فعال کنیم؛ چرا که اگر نتوانیم رفت و آمدهای علمی خود را با دانشگاه های معتبر جهان داشته باشیم، بعد از مدتی دچار عقب ماندگی علمی خواهیم شد.
ظفرقندی با بیان اینکه ما در محیط های دانشگاه باید به سمت جامعه محوری و رفع نیازهای مردم حرکت کنیم، اظهار کرد: هدف دانشگاه ارتقای کشور باشد. دانشگاه های ما باید بتوانند از سطح یک و دو به سطوح سه و چهار دست یابند.
وزیر بهداشت به سختی های تحصیل در رشته های پزشکی اشاره کرد و گفت: این امر موجب مهاجرت و گریز نخبگان از کشور می شود بر این اساس مسیر آموزش پزشکی باید تسهیل شود.
source