به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت در نخستین نشست هم اندیشی برندهای برتر تجاری اتاق بازرگانی، گفت: ایران نتوانسته در میان شاخص های برندینگ بینالمللی جایگاهی در میان ۶۰ کشور برتر داشته باشد. از سوی دیگر هیچ شاخصی برای ارزش گذاری برند در ایران وجود ندارد.
وی افزود: مجموع بودجه شرکت های آمریکا برای تبلیغات ۴۲۲ میلیارد دلار و ارزش تبلیغات جهان ۷۵۴ میلیارد دلار است که ۵۹ درصد این تبلیغات در فضای مجازی صورت میگیرد.
اسدی ادامه داد: در ایران مجموع اکوسیستم تبلیغات به عنوان یک شاخص موثر در برندینگ دو میلیارد دلار است. باید هزینه تبلیغات برند در قیمت تمام شده لحاظ شود اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان این موضوع را قبول نمیکند.
انتهای پیام
source