اردوغان: اسرائیل دیر یا زود تاوان پس خواهد داد

به گزارش روزپلاس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی پیامی در حساب کاربری خود به‌ مناسبت سالگرد 7 اکتبر که امروز دوشنبه منتشر شد، با اشاره به ادامه نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین تأکید کرد: نباید فراموش شود که اسرائیل دیر یا زود تاوان این نسل‌کشی را که یک سال است همچنان ادامه می‌دهد، پس خواهد داد.

وی افزود: همانگونه که اتحاد مشترک بشریت، هیتلر را متوقف کرد، نتانیاهو و شبکه کشتار او نیز به همین ترتیب متوقف خواهند شد.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: امروز 365 روز از کشتار وحشیانه 50 هزار نفر از برادرانمان که اغلب آنها کودک و زن بودند، می‌گذرد. بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها و مدارس در غزه دیگر وجود ندارند و بسیاری از روزنامه‌نگاران و نمایندگان سازمان‌های غیردولتی دیگر در بین ما نیستند.

وی افزود: در غزه، فلسطین و این روزها در لبنان، تنها زنان، کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه نیستند که می‌میرند، بلکه بشریت و نظام بین‌المللی نیز در حال جان دادن هستند.

اردوغان همچنین تأکید کرد: بدون حسابرسی جنایات اسرائیل، جهان به آرامش نخواهد رسید و ترکیه به هر قیمتی در برابر دولت اسرائیل ایستادگی خواهد کرد و دیگر کشورها را به اتخاذ این موضع شرافتمندانه دعوت خواهد کرد.

source

توسط salamatsun.ir