صاحب‌خبر –

به گزارش خبرگزاری مهر، سوزان حجت مدیر مکسای شعبه تهران گفت: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بزرگترین مرکز درمان سرطان مغز و پستان در کشور است و بر اساس آخرین آمار در سال گذشته پنج هزار جراحی مرتبط با سرطان در این بیمارستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با حضور مکسا در این بیمارستان، بیماران در مرحله اول تشخیص بیماری از مراقبت‌های حمایتی و تسکینی برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: با همکاری مدیران و متخصصان بیمارستان، فضایی از درمانگاه پوست در اختیار مکسا قرار گرفته و قرار است کلینیکی چند منظوره برای ارائه خدمات حمایتی و تسکینی در آن راه اندازی شود.

حجت گفت: حضور مکسا در بیمارستان حضرت رسول که بیمارستانی فوق تخصصی و دومین بیمارستان درمانی تومورهای سولیت در تهران است، موقعیت بزرگی برای مکسا است و امیدمان این است که کلینیک‌های تخصصی ما بتواند با نهایت قدرتمندی به بیماران مبتلا به سرطان خدمات دهد.

وی از راه اندازی بخش مراقبت‌های حمایتی و تسکینی مکسا در این بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: قرار است بخش مکسا با ۶ تخت راه اندازی شود.

بنا به این گزارش، کلینیک لنف تراپی مکسا که قبلاً در بیمارستان حضرت فاطمه (س) فعال بود، به بخش یاس مکسا در همان بیمارستان انتقال یافته است.

حجت همچنین از راه اندازی کلینیک مراقبت از زخم در آینده نزدیک در بیمارستان رسول اکرم (ص) خبر داد.

مؤسسه کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، اولین و بزرگترین مؤسسه نیکوکاری در کشور است که خدمات حمایتی و تسکینی را از سال ۱۳۸۸ تاکنون به بیش از ۴۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان رایگان ارائه کرده است. لنف تراپی تنها بخشی از خدمات مکسا به بیماران مبتلا به سرطان پستان است.

علاوه بر درمانگاه‌های مشاوره سرپایی، بخش‌های درمانی مکسا در بیمارستان‌های فیروزگر، حضرت فاطمه (س)، شریعتی، مفید و مرکز مراقبت در منزل فعال است.

لنف ادم یا ورم لنفاوی، بیماری است که با تجمع مایع لنفاوی در بدن، خود را نشان می‌دهد. این بیماری که علت‌های ژنتیکی هم دارد، در نتیجه برخی جراحی‌های مربوط به درمان سرطان پستان نیز پدیدار می‌شود.

مکسا خدمات مربوط به لنف تراپی را رایگان و صرفاً با پرداخت هزینه باندهای مورد نیاز به بیماران ارائه می‌دهد.

∎​

source

توسط salamatsun.ir