صاحب‌خبر –

محمدرضا سلامی ریک گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استارا  درحین گشت زنی در  مناطق  تحت مدیریت  این شهرستان‌  با دو  متخلف شکار برخورد کرده که بصورت  غیر‌مجاز اقدام به صید و شکار پرنده وحشی بلدرچین و یلوه  کرده بودند با همکاری ماموران پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی موفق به توقیف ادوات شکار و لاشه پرندگان آنها شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استارا گفت: از این افراد ۲ قبضه شکاری، ۹ قطعه لاشه پرنده، کشف شد و پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

سلامی ضمن تشکر از همکاری ماموران نیروی انتظامی، با اشاره به ممنوعیت هرگونه شکار و زنده گیری پرندگان و سایر گونه‌های حیات وحش در استان، از عموم شهروندان به ویژه کشاورزان و دامداران خواست با توجه به فصل لانه گذاری پرندگان به ویژه گونه بلدرچین، هرگونه تخلف اعم از شکار و زنده گیری پرندگان و سایر گونه‌های حیات وحش را با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.
بلدرچین شناخته شده‌ترین گونه راسته ماکیان‌سانان است که جثه‌ای کوچک و خپلی دارند و زندگی بر روی زمین را ترجیح می‌دهند؛ از دانه‌ها و نیز حشرات و دیگر جنبندگان کوچک تغذیه می‌کنند و بر روی زمین لانه می‌سازند.

∎​

source

توسط salamatsun.ir