به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
احمد دلبری با اعلام هشدار به افزایش جمعیت 10 میلیون نفری سالمندان ایران در آینده ایی نزدیک به تسنیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود جمعیت سالمندان تا سال 1430 به بیش از 25 میلیون نفر برسد. برخی تصور می‌کنند با تلاش برای جوان شدن جمعیت به رفع بحران سالمندی کمک می‌شود اما این طور نیست.


وی افزود: فرزندان امروز نیز سالمندان فردا هستند. بنابراین باید برای زیرساخت‌های مورد نیاز دوران سالخوردگی آن‌ها نیز چاره اندیشی شود. 40 درصد از خانواده‌ها، تک فرزند و 40 درصد دیگر دارای دو فرزند هستند. یعنی زوجین، خواهر و برداری نخواهند داشت. در حالی که سالمند  بیمار یا دچار مشکلات و ناتوانی‌ برای مراقبت نیاز به چندین نفر دارد.


دلبری افزود: یکی دیگر از معضلات، تجرد قطعی است. جمعیت زیادی از جوانان مجرد امکان دارد هیچگاه ازدواج نکنند و در آینده وقتی به سن سالمندی می‌رسند، هیچ فرزندی برای کمک به انجام امور روزمره نداشته باشند. بنابراین نیاز به خدمات پرستاری و نگهداری از سالمندان به شدت افزایش می‌یابد در حالی که نیروهای جوان نیز به دلیل کاهش نرخ باروری کاهش خواهد یافت. در سال 1430 نیز تعداد مجردان به 2.5 میلیون نفر می رسید.


 

انتهای پیام

 

source

توسط salamatsun.ir