کارشناس یمنی: تل‌آویو، چشم انتظار واکنش صنعا باشد

به گزارش روزپلاس، «طالب الحسنی»، کارشناس یمنی در ویدئویی تحلیلی برای تسنیم، به تشریح پیامدهای ناشی از تجاوز روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده و شهادت سید حسن نصرالله پرداخته است.

طالب الحسنی در ابتدای این ویدئوی تحلیلی با اشاره به هدف قرار دادن زیرساخت‌های بندر الحدیده و همچنین نیروگاه برق این شهر در تجاوز اخیر صهیونیست‌ها افزود: حملات اسرائیل به اهداف غیرنظامی بیش از هر چیز متاثر از مشارکت صنعا در جبهه پشتیبانی از غزه و عملیات‌های نظامی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ علیه اهداف صهیونیستی و متحدین این رژیم است.

وی در ادامه، حملات اسرائیل به اهداف غیرنظامی را نشانه فقدان وجود هدف آشکار نظامی از سوی صهیونیست‌ها دانست و افزود: تل‌آویو در چارچوب این تجاوز کور تنها می‌‎خواهد از یمن انتقام بگیرد و هیچ راهبرد نظامی مشخصی را در این تجاوز دنبال نمی‌کند.

الحسنی با اشاره به شادمانی نتانیاهو از تجاوز اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به بندر الحدیده گفت: نتانیاهو احتمالا فراموش کرده که یمن در شرایطی که بیش از دو هزار کیلومتر با سرزمین‌های اشغالی فاصله دارد موفق شد تا با استفاده از پهپادها و موشک‌های بالستیک خود فلسطین اشغالی را هدف حملات خویش قرار دهد و بدیهی است که در این روند از حملات اسرائیل هراسی ندارد.

وی افزود: بدون تردید واکنش و پاسخ‌های مشابه در انتظار رژیم است، به ویژه که یمنی‌ها هنوز به تجاوز قبلی صهیونیست‌ها هم پاسخ نداده‌اند.

این تحلیلگر یمنی با اشاره به استمرار حملات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن به غزه گفت: یمن به حمایت از غزه و جبهه لبنان به ویژه در سایه تشدید تنش کنونی صهیونیست‌ها در لبنان ادامه خواهد داد.

الحسنی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به شهادت سید مقاومت اذعان داشت: شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله  ضایعه‌ای بزرگ است، اما تاثیری بر توانمندی‌های محور مقاومت نخواهد داشت. حزب‌الله به مانند دوران شهادت «سید عباس موسوی» و شهید «راغب حرب» از این مرحله عبور خواهد کرد اما این ترور بر سرنوشت رژیم صهیونیستی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

 

source

توسط salamatsun.ir