محمدمهدی کاظمی در نشست مشترک اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش و مدیران نواحی و مناطق استان قزوین ضمن تسلیت شهادت سید جبهه مقاومت گفت: «شهید سیدحسن نصرالله» شخصیتی عالم، مجاهد، عارف و شجاع بود که در خط مقدم مقابله با دشمنان اسلام به‌ویژه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایستاد و قطعا بخشی از آرامش و امنیتی که امروز ما در کشور داریم حاصل مجاهدت‌های این شهید بزرگوار است.

وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، قطعا بعد از شهادت سیدحسن نصرالله راه آن شهید بزرگوار گسترده‌تر و محکم‌تر ادامه خواهد داشت و ما به‌زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت و مسلمانان در مقابل استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و‌ رژیم پوشالی صهیونی خواهیم بود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به پیام رهبر انقلاب در‌خصوص اتفاقات اخیر لبنان گفت: ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم از هر ظرفیتی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب استفاده کرده و مساله جهاد تبیین، آمادگی در نسل نوجوان با معرفی هر چه بهتر شخصیت سیدحسن نصرالله و خروش برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی را تحقق بخشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس بیان کرد: آموزش و پرورش لزوما موظف به آموزش دانش‌آموزان نیست بلکه مباحث تربیتی نیز از اهم موضوعاتی است که باید در این نهاد بدان تمرکز و پرداخته شود.

عضو معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای جذب نیروی انسانی در سال گذشته و امسال، خوشبختانه با چالشی در زمینه کمبود معلم و ساماندهی نیروی انسانی در سطح این استان و دیگر استان‌های کشور مواجه نشدیم.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین تصریح کرد: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح مدارس مهمترین هدفی است که باید پس از بازگشایی مدارس‌ دنبال شود.

کاظمی گفت: یکی از برنامه‌ها و راهکارهای جدی تدوین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» است که برای این امر ۲۰ درصد مدارس عادی دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص اعم از نمونه دولتی، شاهد، سمپاد و غیردولتی در این طرح برای امسال در اولویت قرار گرفته  که نیاز به توانمندسازی مدیران و معلمان دارد. 

وی افزود: ارتقای خلاقیت و نوآوری همراه با برنامه‌ریزی درست در دانش‌آموزان موجب شکوفاسازی استعدادها شده که در این راستا باید مدیران با ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری تلاش کنند تا تربیت چند ساحتی در مدارس محقق شود.

محمدمهدی کاظمی در پایان گفت: از جمله محیط‌های متنوع یادگیری پژوهش‌سراها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها‌ست که باید بر این مراکز آموزشی تمرکز شود و ضرورت دارد مسئولان در مدارس حضور و نظارت جدی داشته تا از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده در مدارس باشند.

source

توسط salamatsun.ir