طرز تهیه سوپ ورمیشل

سوپ ورمیشل از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش بالایی است. این سوپ به خصوص در مواقعی که سرما خورده باشید در نقش یک درمانگر وارد می‌شود و هرآنچه از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی نیاز دارید را به بدن شما می‌رساند. یکی از جذابیت‌های سوپ ورمیشل این است که در تهیه آن می‌توانید از سبزیجات، مرغ، میگو و گوشت استفاده کنید و طبق ذائقه خودتان آن را بپزید.

مواد لازم در طرز تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه

ورمیشل: 100 گرم

پیاز: 1 عدد متوسط

هویج: 1 عدد بزرگ

سیب‌زمینی: 1 عدد متوسط

آب مرغ: 4 پیمانه (می‌توانید از عصاره مرغ هم استفاده کنید)

رب گوجه‌فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

روغن: 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه سوپ ورمیشل

طرز تهیه سوپ ورمیشل ساده

ابتدا پیاز و سبزیجات را آماده کنید. پیاز را ریز خرد کنید و در قابلمه‌ای با روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس هویج و سیب‌زمینی را به صورت مکعبی خرد و به پیاز اضافه کنید. تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که سبزیجات خوب نرم شوند؛ اما مراقب باشید پیازها نسوزند.

رب گوجه ‌فرنگی را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید تا خامی رب گرفته شود. سپس زردچوبه، نمک و فلفل را هم به مخلوط اضافه کنید

اگر از قبل مرغ پخته دارید بهتر است آب آن را دور نریزید و برای درست کردن سوپ ورمیشل استفاده کنید. در این مرحله آب مرغ را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید سبزیجات به مدت 20 دقیقه بپزند. اگر آب مرغ نداشتید می‌توانید آبجوش را با عصاره مرغ مخلوط کرده و به قابلمه اضافه کنید.

بعد از اینکه سبزیجات پخته شدند، ورمیشل را به قابلمه اضافه کنید و برای 10 دقیقه دیگر سوپ را بجوشانید تا ورمیشل‌ها حسابی نرم شوند. بعد از اینکه کمی لعاب داد و سفت شد، سوپ ورمیشل ساده شما آماده است. آن را در ظرفی ریخته و با مقداری جعفری تازه یا آبلیمو سرو کنید.

طرز تهیه سوپ ورمیشل بدون مرغ

اگر گیاهخوار هستید یا از مزه مرغ در سوپ خوشتان نمی‌آید باز هم می‌توانید این سوپ لذیذ را در فهرست غذاهایتان داشته باشید.

مواد لازم طرز تهیه سوپ ورمیشل بدون مرغ

ورمیشل: 100 گرم

پیاز: 1 عدد متوسط

هویج: 1 عدد بزرگ

سیب‌زمینی: 1 عدد متوسط

گوجه ‌فرنگی: 2 عدد

رب گوجه‌فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

آب: 4 پیمانه

روغن: 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

سبزیجات معطر (مثل جعفری و گشنیز): 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرحله به مرحله:

مراحل تهیه سوپ ورمیشل بدون مرغ چندان تفاوتی با سوپ ورمیشل با مرغ ندارد. برای این سوپ نیز باید ابتدا پیاز و سبزیجات را آماده کنید. پیاز را ریز خرد کرده و در قابلمه‌ای تا مرحله طلایی و نرم شدن با روغن تفت دهید. سپس هویج و سیب‌زمینی را نگینی خرد کرده و به پیاز اضافه کنید. مخلوط را آنقدر تفت دهید تا سبزیجات کمی نرم شوند.

گوجه ‌فرنگی‌ها را رنده کرده و به قابلمه اضافه کنید. رب گوجه ‌فرنگی را هم در قابلمه بریزید و همه مواد را با هم تفت دهید تا طعم‌ها به خوبی مخلوط شوند.

آب را به قابلمه اضافه کنید و سپس نمک، فلفل و زردچوبه را درون مواد قابلمه بریزید. شعله اجاق را کمی زیاد کنید تا مخلوط سوپ به جوش بیاید و سپس حرارت را کم کنید. اجازه دهید سبزیجات برای 20 دقیقه پخته شوند.

وقتی سبزیجات به خوبی پخته شدند، ورمیشل را به سوپ اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه دیگر بپزد. در نهایت، سبزیجات معطر را اضافه کرده و سوپ را هم بزنید. سوپ ورمیشل بدون مرغ شما آماده است. این سوپ سبک و خوشمزه را می‌توانید به عنوان یک پیش‌غذا یا یک وعده غذای سبک سرو کنید.

طرز تهیه سوپ ورمیشل

 طرز تهیه سوپ ورمیشل رستورانی

یکی از خوشمزه‌ترین سفارش‌های رستورانی سوپ معروف نارنجی رنگ‌اش است که دل همه را می‌برد. این سوپ درواقع همان سوپ ورمیشل ساده است که با رنگ و لعاب بیشتری در رستوران‌ها سرو می‌شود و شما هم می‌توانید آن را به راحتی در خانه‌تان درست کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ ورمیشل رستورانی

ورمیشل: 150 گرم

مرغ: 200 گرم (سینه یا ران بدون استخوان)

پیاز: 1 عدد بزرگ

هویج: 2 عدد بزرگ

سیب‌زمینی: 1 عدد متوسط

آب مرغ: 6 پیمانه

رب گوجه‌فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

کره: 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین: به میزان لازم

جعفری تازه: برای تزئین

طرز تهیه سوپ ورمیشل رستورانی

اول از هرچیزی باید مرغ را به قطعات کوچک خرد کرده و با کمی نمک، فلفل و زردچوبه مزه‌دار کنید. سپس آن را در قابلمه‌ با کره تفت دهید تا طلایی و پخته شود.

پیاز را خرد کرده و به مرغ اضافه کنید. آن‌ها را با همدیگر تفت دهید تا پیاز کاراملی و طلایی شود. سپس هویج و سیب‌زمینی خرد شده را به مواد اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر تفت دهید.

رب گوجه‌ فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و برای چند دقیقه آن را سرخ کنید تا بو و مزه خامی رب گرفته شود. در این مرحله می‌توانید دارچین را هم به قابلمه اضافه کنید تا طعمی خاص به سوپ بدهد.

آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا مواد به جوش بیایند. سپس شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید سوپ برای 30 دقیقه با حرارت ملایم بپزد. اگر آب مرغ نداشتید می‌توانید از ترکیب عصاره مرغ و آبجوش هم استفاده کنید.

ورمیشل را به قابلمه اضافه کرده و برای 10 تا 15 دقیقه بپزید تا کاملا نرم و جا افتاده شود. بعد از این مدت، سوپ ورمیشل رستورانی شما آماده است. آن را در ظرف‌های مناسب ریخته و با جعفری تازه تزیین کنید. این سوپ با طعمی بسیار خوشمزه و بافتی نرم، مناسب مهمانی‌ها و وعده‌های قبل از غذای اصلی است.

طرز تهیه سوپ ورمیشل

چند ترفند مهم برای تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه

  • استفاده از آب مرغ یا عصاره:

استفاده از آب مرغ تازه به سوپ طعم لذیذتری می‌دهد، اما در صورت نداشتن می‌توانید از عصاره مرغ هم استفاده کنید.

  • کنترل زمان پخت ورمیشل:

ورمیشل باید به اندازه کافی بپزد تا نرم شود، اما نباید بیش از حد پخته شود که له شود؛ پس حواستان به آخرین مرحله پخت سوپ باشد.

ورمیشل‌ها به مقدار کافی لعاب می‌دهند و سوپ را غلیط می‌کنند، اما اگر رشته‌های شما کافی نیست و به سوپ‌های آبکی علاقه ندارید و می‌خواهید غلظت سوپ ورمیشل شما بیشتر شود می‌توانید به آن سیب زمینی یا کمی آرد اضافه کنید و بگذارید لعاب بدهد.

البته حواستان باشد اگر بیش از حد به سوپ، ورمیشل اضافه کنید غلظت آن زیاد شده و کاملا سفت می‌شود.

نتیجه‌گیری

سوپ ورمیشل یکی از غذاهای ساده و در عین حال خوشمزه‌ای است که می‌توان در کمترین زمان ممکن آن را تهیه و نوش جان کنید. ارزش غذایی این سوپ به اندازه‌ای است که تمام مواد مغذی بدنتان را تامین می‌کند. شما می‌توانید سوپ ورمیشل را کاملا گیاهی یا با گوشت و مرغ بپزید و از خوردنش لذت ببرید.

مخاطب عزیز! این مطلب جنبه آموزشی و اطلاعات عمومی دارد. همچنین بر اساس علم روز دنیا نوشته شده است. با این حال اگر مشکل و یا بیماری جسمی دارید، برای اجرای آن فقط با پزشک متخصص مشورت کنید.

source

توسط salamatsun.ir