به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
ارتش اسرائیل در حالی شب گذشته و امروز بیش از ۱۴۰ هدف وابسته به حزب الله از جمله به مقر اصلی را در لبنان هدف قرار داده که اخبار ضد و نقیص در مورد سرنوشت حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به پایان رسید.


براساس این گزارش، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سرور مقاومت، بنده صالح، رهبر شجاع و دلاور، مومنی حکیم و بصیر در جوار پروردگار که در جهت رضای وی حرکت کرده بود به قافله جاویدان شهدا پیوست.


ارتش اسرائیل پیش از این مدعی شده بود وی در حمله شب گذشتهٔ جنگنده‌ها ( با استفاده از ۸۵ تُن بمب) به مقر اصلی حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت کشته شد.


طبق خبر نیویورک تایمز، هاشم صفی‌الدین دبیر شورای اجرایی حزب‌الله لبنان که نقش کلیدی در تشکیلات سیاسی و اجتماعی مقاومت حزب‌الله دارد در ساختمان مورد حمله ارتش اسرائیل حضور نداشت و می‌تواند بزودی جانشین سید حسن نصرالله معرفی شود.


سردار عباس نیلفروشان هم در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.


وزیر جنگ اسرائیل و رئیس موساد، جلسه اضطراری تشکیل دادند و تجمعات در مرکز فلسطین اشغالی به دلیل وضعیت امنیتی، لغو شد.


سخنگوی هواپیمایی ایران از لغو پروازهای ایرلاین‌ ملی به فرودگاه بیروت و تا اطلاع ثانوی خبر داد.


نخست وزیر لبنان : دولت ساعت ۱۹:۳۰ به وقت بیروت امروز جلسه فوق العاده‌ای برای بررسی تحولات جاری برگزار می کند.


جو بایدن : نتانیاهو حاضر به توقف تنش‌ها با حزب‌الله لبنان نیست.


مسعود پزشکیان: شهادت شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند.


محمد جواد ظریف: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.


عباس عراقچی: وزیر خارجه: این اولین بار نیست رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می‌رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایست.


ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. راه پرافتخار سید مقاومت حسن نصرالله ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد. انشاءالله.


محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق : در پی شهادت حسن نصرالله و همراهان، سه روز عزای در سراسر عراق اعلام شد.

انتهای پیام

 

source

توسط salamatsun.ir