به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز ارتفاعات مازندران، شرق گیلان، تهران، البرز، قم، قزوین، همدان، مرکزی، زنجان، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال کرمانشاه، نیمه شرقی لرستان، شمال غرب سمنان، شمال شرق خوزستان، هرمزگان، ارتفاعات در جنوب و مرکز کرمان و شرق و جنوب شرق فارس، بارانی همراه با رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات برفی خواهد بود.


بر اساس این گزارش، سه شنبه و چهارشنبه این وضعیت برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، شمال اردبیل، کردستان، شمال کرمانشاه، ارتفاعات استانهای تهران و البرز و ارتفاعات در شمال و غرب و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شمال شرق خوزستان، زنجان، قزوین، گیلان و غرب مازندران برقرار است.


پنجشنبه و جمعه نیز برای شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، گلستان، نیمه شمالی خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان، گیلان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استانهای سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گرد و خاک و در ارتفاعات بارش برف انتظار می رود.


پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو هم پیش‌بینی کاهش بارش ها در برخی مناطق از نیمه دوم مهر تا نیمه اول اسفند کرد. همچنین احتمال وقوع بارش‌های فراتر از عای بیشتر مناطق ایران کمتر از ۲۰ درصد است.

انتهای پیام

 

source

توسط salamatsun.ir