دبیر انجمن تامین تجهیزات پزشکی:

دبیر انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی گفت: مساله امنیت روانی و سلامت عمومی برای بنده نگران‌کننده هست. همه ما پیش از تلاش برای تولید تجهیزات و کسب سود، باید نگران مصرف‌کنندگان و آرامش بیماران باشیم.

به گزارش درمانا، مهدی پسران در یادداشتی که در فضای منتشر شده است، تصریح کرد: ما هم مانند بقیه تولیدکنندگان، زخم‌خورده ارز ترجیحی هستیم اما بنده از اجرا نشدن صحیح ایده‌های مطرح شده درباره حذف بدون برنامه آن، بیشتر نگرانم.

وی تاکید کرد: ما قوانین خوش آب و رنگ بیمه سلامت هنوز در ذهنمان هست و نحوه اجرا شدنش هم کاملا در یادها داریم. همه فعالان صنفی قوانین قیمت‌گذاری را دیده‌ایم و نحوه و شیوه اجرا شدنش را هم شاهد بوده‌ایم.

پسران خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند تقصیر و مشکلات را گردن بقیه بیندازد. ما با سیستمی سروکار داریم که می‌دانیم برنامه‌ها موقع اجرا اصلا چیزی نمی‌شوند که پیش‌بینی شده بودند!

عضو شورای سیاستگذاری انجمن حامی تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت یادآور شد: یقین دارم هیچیک از همکارانی که برنامه حذف ارز ترجیحی و نحوه اختصاص یارانه به بیمار را مطرح می‌کنند، نمی‌توانند ضمانت کنند که موقع اجرای طرح ضرری به مصرف‌کننده نهایی و مردم نخواهد رسید.

پسران تاکید کرد: مساله امنیت روانی و سلامت عمومی برای بنده نگران‌کننده هست. همه ما پیش از تلاش برای تولید تجهیزات و کسب سود، باید نگران مصرف‌کنندگان و آرامش بیماران باشیم. تغییر یکباره سیاست‌های زنجیره تامین بدون در نظر گرفتن تجربیات گذشته و زیرساخت‌های موجود، صدمات جبران‌ناپذیری به سلامت بیماران و امنیت روانی آنها وارد می‌کند.


source

توسط salamatsun.ir