تحقیقات در مورد رویاها قطعی نیست، اما روانشناسان نظریه پردازی می‌کنند که رویاهای بارداری احتمالاً به افکار ناخودآگاه شما مرتبط هستند، برخلاف پیش‌بینی‌های القایی خواب.

به گزارش خط سلامت، رویاها مدت‌هاست که به دلیل معانی روانشناختی اساسی خود بحث و تفسیر شده‌اند. این امر همچنین در مورد رویاهای خاص، مانند آنهایی که درباره باردار بودن هستند، صادق است.

خود خواب یک نوع توهم است که در طول حرکت سریع چشم (REM) رخ می‌دهد. رویاها بیشتر به افکار عاطفی شما مرتبط هستند تا منطق – این می‌تواند توضیح دهد که چرا ممکن است گاهی از خواب‌های “عجیب” بیدار شده باشید.

در حالی که رویاهای مربوط به بارداری می‌توانند به روش‌های مختلف تفسیر شوند، هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر رویای خاصی ریشه در واقعیت دارد. بسیاری از رویاهایی که می‌توانند “به واقعیت تبدیل شوند” درباره بارداری بیشتر به ناخودآگاه شما مربوط هستند تا هر چیز دیگری.

کنجکاو هستید که بدانید رویاهای مربوط به بارداری چه معنایی می‌توانند داشته باشند؟ در زیر برخی از رایج‌ترین سناریوهای مربوط به بارداری و معنای آن‌ها آمده است.

یک نظریه در مورد رویاهای مربوط به بارداری این است که خود رویاپرداز باردار است. ممکن است از این نوع خواب بیدار شوید که در آن زندگی خود را در دوران بارداری تصور می‌کنید یا حتی با احساساتی مانند پر شدن شکم یا حالت تهوع صبحگاهی.

هر چه معنای دقیق باشد، بارداری به نوعی در ذهن شما وجود دارد تا این نوع خواب رخ دهد.

خواب دیدن در مورد بارداری حتی ممکن است فراتر از خودتان باشد. ممکن است خواب ببینید که شخص دیگری باردار است، چه شریک زندگی شما باشد، چه یک دوست یا یک عضو خانواده.

به جای یک رویای تصادفی، این نوع محتوای رویا بیشتر به دانش در مورد شما یا زوج دیگری که ممکن است در تلاش برای باردار شدن باشند نسبت داده می‌شود.

همچنین صحبت‌هایی در مورد خواب‌هایی وجود دارد که شخص دیگری به شما می‌گوید که باردار است. شاید شما والد یک کودک بزرگسال هستید که در مورد پدر بزرگ شدن فکر می‌کنید. یا شاید دوستان یا عزیزان دیگری دارید که تمایل خود را برای بچه‌دار شدن بیان کرده‌اند.

چنین تعاملات و افکاری که در ساعات بیداری شما رخ می‌دهند می‌توانند وارد احساسات ناخودآگاه شما شوند. این ممکن است راه خود را به خواب‌های شما باز کند.

یکی دیگر از رویاهای رایج بارداری، جایی است که یک زوج با دوقلوها باردار هستند. داشتن چنین خوابی به معنای آن نیست که شما با دوقلوها باردار خواهید شد، بلکه این احتمال را به طور ناخودآگاه در نظر دارید. توضیح دیگر این است که دوقلوها در خانواده شما (یا شریک زندگی شما) وجود دارد یا اینکه دوستی با دوقلوها دارید.

نتیجه نهایی این است که به سادگی به دلیل خواب دیدن در مورد آن‌ها نمی‌توان دوقلو داشت.

در حالی که سناریوهای فوق شامل بارداری‌های برنامه‌ریزی شده بود، همچنین ممکن است خواب بارداری ناخواسته را ببینید. توضیح احتمالی برای این نوع خواب اضطراب نهفته‌ای است که ممکن است به دلیل احتمال ناخواسته باردار شدن تجربه کنید.

با این حال، درست مانند سایر رویاهای مربوط به بارداری، صرفاً خواب دیدن در مورد بارداری ناخواسته به معنای تحقق آن نیست.

همه رویاهای مربوط به بارداری لزوماً “رویایی” نیستند و این کاملاً طبیعی است. رویاهای مرتبط با اضطراب می‌توانند به ترس از بارداری یا شاید شما قبلاً باردار هستید و برخی نگرانی‌های اساسی را تجربه می‌کنید نسبت داده شوند.

یک منبع احتمالی این اضطراب مربوط به نوسانات هورمونی است که در دوران بارداری برجسته‌تر هستند، اما می‌توانند در طول ماه در زنان غیر باردار نیز رخ دهند.

اثبات اینکه رویاهای بارداری واقعی هستند دشوار است، زیرا تحقیقات پشت آن‌ها حداقل است. با این حال، در اینجا برخی از حقایق در مورد خواب‌هایی که در حال حاضر می‌دانیم آمده است:

هر چه بیشتر بخوابید، احتمالاً خواب‌های بیشتری خواهید دید. این شامل چرت زدن نیز می‌شود.

اگر باردار هستید، ممکن است به دلیل افزایش زمان خواب ناشی از خستگی ناشی از بارداری، خواب بیشتری ببینید.

یک مطالعه قدیمی از سال ۱۹۹۳Trusted Source همچنین نشان داد هر چه بیشتر در بارداری پیشرفت کنید، خواب‌های شما ممکن است برجسته‌تر شوند.

رویاها می‌توانند به فرصت‌هایی برای خلاقیت تبدیل شوند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۵ نشان داد که رویاپردازان ممکن است یک ایده جدید تشکیل شده را در خواب خود به خاطر بسپارند که منطق در غیر این صورت از فکر کردن به آن در ساعات بیداری جلوگیری می‌کرد.

یک کابوس گاه به گاه طبیعی است، اما کابوس‌های مکرر می‌توانند نشان دهنده یک اختلال خواب باشند که ممکن است با سلامت روان شما مرتبط باشد. باید این موارد را با یک متخصص حل کرد.

فراموش کردن کامل خواب‌های خود رایج‌تر از به یاد آوردن واضح آنچه شب گذشته خواب دیده‌اید است.

در حالی که خواب‌ها گاهی می‌توانند بسیار واقعی به نظر برسند، خواب‌هایی در مورد سناریوهای خاص مانند بارداری به ندرت به واقعیت تبدیل می‌شوند. تحقیقات در مورد رویاها قطعی نیست، اما روانشناسان نظریه پردازی می‌کنند که این نوع رویاهای خاص سناریو بسیار بیشتر با افکار ناخودآگاه شما مرتبط هستند تا هر نوع پیشگویی القایی خواب.

اگر همچنان خواب‌های بارداری را دارید که آزاردهنده می‌دانید یا اگر اختلالات خواب دارید، در نظر بگیرید که با یک درمانگر صحبت کنید تا آن‌ها را حل کنید. این می‌تواند نشانه‌ای باشد که نیاز دارید با کسی صحبت کنید تا افکار عاطفی عمیق خود را حل کنید.


برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

source

توسط salamatsun.ir