متن پیام عباس زارع به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ن و القلم و مایسطرون

سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت امسال را در حالی آغاز می‌کنیم که بسان تمام سال‌های گذشته با هفته گرامیداشت دفاع مقدس همراه است که خود معرف بزرگ‌ترین حماسه قرن و پایداری ملتی بزرگ در برابر هجوم دشمنان ایران اسلامی است.

زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی بیش از پیش در زمینه رشد فکری و فرهنگی دانش‌آموزان موثر است، که با همت تلاشگران عرصه مدرسه‌سازی، تمامی امکانات و تجهیزات لازم و همچنین فضای فیزیکی مناسب برای حضور دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در مناطق مختلف استان تهران مهیا شده است و همچنان این نهضت ادامه دارد. 

با اجرای طرح نهضت مدرسه‌سازی در راستای توسعه فضا‌های آموزشی استان تهران، درسال گذشته ۱۱۱ مدرسه در قالب ۱۲۸۷ کلاس درس به فضای فیزیکی آموزشی استان اضافه و ۷۳ مدرسه در قالب ۸۰۰ کلاس درس نیز تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌‌گردد، تا بخشی از کمبودهای موجود در حوزه فضا‌های آموزشی استان تهران جبران شود.

مفتخریم که در احداث فضا‌های آموزشی از تمامی ظرفیت‌های ملی و استانی و ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و نهاد‌های حمایتی در استان تهران استفاده کردیم تا در مهرماه سال جاری همزمان با مراسم بازگشایی مدارس ۵۰ مدرسه در شهرستان‌های استان تهران و ۲۳ مدرسه در شهر تهران، مراسم افتتاح مدارس جدیدالتاسیس را نیز جشن بگیرند و شاهد شادی دانش آموزان عزیزمان باشیم.

تجهیزات مدارس یکی دیگر از رسالت‌های اداره‌کل نوسازی مدارس استان تهران است که جهت ارتقای کیفیت آموزش و مهارت آموزی دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است. و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مناطق و نواحی مختلف استان تهران، علاوه بر توسعه فضاهای فیزیکی «۲۷۰ میلیارد تومان» تجهیزات آموزشی و پرورشی و هنرستانی در راستای اهداف توسعه آموزشی به مدارس سطح استان توزیع شد.

همچنین در سال گذشته ۱۱۰۰۰۰۰ متر مربع و از ابتدای امسال تاکنون ۷۵۰۰۰۰ متر مربع از مدارس استان تهران آسفالت و ایزوگام شده است.

۶۰۰ مدرسه در سطح استان در «طرح شهید عجمیان» جهت اهداف بهسازی و شاداب سازی مدارس در دستور کار قرار دارد.

اینجانب بر خود وظیفه می‌دانم، صمیمانه ترین شادباش و تبریک خویش را به مناسبت آغاز فصل شکوفایی و دانایی به دانش آموزان و دانشجویان عزیز و به صاحبان خِرَد و اندیشه به ویژه فرهنگیان دلسوز و متعهّد و ره‌پویان طریق علم و معنویت، تقدیم نمایم و از خداوند متعال برای تلاشگران این عرصه، آرزوی توفیق، سربلندی و سعادت داشته باشم.»

source

توسط salamatsun.ir