کتمان شکست؛ هدف نتانیاهو از ترور دسته جمعی در لبنان

به گزارش روزپلاس، «سهیل کثیری‌نژاد»، پژوهشگر مسائل رژیم صهیونیستی در ویدیویی تحلیلی به بررسی عملیات جنگ الکترونیک تل‌آویو علیه لبنان پرداخته است.

به باور کثیری‌نژاد بازه زمانی انجام این عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در سراسر لبنان از این جهت دارای اهمیت است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل در آستانه سفر به نیویورک برای سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل است. در چنین شرایطی نتانیاهو نیازمند افزایش محبوبیت خود در درون سرزمین‌های اشغالی است.

او افزود: در صورتی که جای پای نتانیاهو در خلال این سخنرانی از نظر داخلی محکم نباشد، متحدان غربی و اروپایی او نیز گوش شنوایی برای سخنان و ادعاهای واهی وی نخواهند بود. چنین اتفاقی می‌تواند یک شکست بسیار بزرگ برای نتانیاهو باشد. بنابراین نتانیاهو می کوشد لیاقت خود را در مقام نخست وزیر اسرائیل ثابت کند و در تلاش است تا از این سخنرانی به عنوان یک ابزار برای تثبیت جایگاه خود در صحنه داخلی رژیم و حتی بین المللی استفاده کند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این شکست‌های پیاپی نظامی اسرائیل از جمله کشته شدن 6 اسیر اسرائیلی در آستانه سر رسیدن نیروهای نظامی این رژیم و نیز پیدا شدن جسد 6 اسیر دیگر پیش از این نیز نشان از ضعف او داشته و در حال تضعیف جایگاه بی بی است.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به اهداف پشت پرده اتکای تل آویو به سیاست های مبتنی بر ترور، خرابکاری و کشتار دسته جمعی اذعان داشت: تنها امید نتانیاهو در مقطع حاضر ترورها و طراحی اقدامات امنیتی نظیر عملیات هک تجهیزات الکترونیکی در جنوب لبنان است؛ چرا که نخست وزیر رژیم صهیونیستی هر بار پس از متحمل شدن یک شکست نظامی به ویژه در پرونده اسرای صهیونیست دربند مقاومت در غزه، برای فرار از این وضعیت به اقدامات امنیتی برای جبران آن ناکامی متوسل می‌شود.

کثیری نژاد در بخش پایانی این ویدئوی تحلیل گفت: در مجموع به نظر می رسد رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر در تلاش بوده تا با ایجاد شوک و هراس در  جامعه کشورهای محور مقاومت از جمله ایران، لبنان و سوریه، با بهره گیری از ابزارهای امنیتی و اطلاعاتی ضمن پنهان کردن شکست‌های مکرر و پیاپی یک سال اخیر خود در عملیات طوفان الاقصی در جبهه‌های مختلف، محور مقاومت را به عقب‌نشینی از این مسیر وادار نماید.

علاوه بر این نتانیاهو تلاش می‌کند تا با استفاده از ابزارهای امنیتی روند اعتراضات خیابانی در سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه خود را متوقف و با به نمایش درآوردن آنچه از آن با عنوان دستاورد و موفقیت بزرگ یاد می‌کند، از میزان نارضایتی‌های اجتماعی علیه خود بکاهد.

source

توسط salamatsun.ir