مانور و فریبکاری جدید صهیونیست‌ها در مذاکرات آتش‌بس

به گزارش روزپلاس، در حالی که مذاکرات مربوط به آتش بس غزه و تبادل اسرا در سایه کارشکنی‌های مداوم طرف صهیونیستی و شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم همچنان در بن‌بست قرار دارد، منابع صهیونیستی گزارش دادند که اسرائیل پیشنهاد جدیدی را درباره توافق تبادل اسرا به آمریکا ارائه داده که مطابق با شروط اسرائیل است.

نهاد موسوم به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این راستا گزارش داد: پیشنهاد جدیدی که اسرائیل در این زمینه به آمریکا ارائه داده، شامل آزادی همه اسرا به یکباره است.

به گزارش این رسانه عبری، در پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی ادعا شده که این رژیم با خروج امن «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس و دیگر رهبران این جنبش در غزه، در ازای بازگشت همه اسیران اسرائیلی موافقت کرده است.

در این پیشنهاد همچنین درباره آزادی اسرای فلسطینی و پایان جنگ هم صحبت شده و اسرائیل تاکید کرده که نوار غزه باید خلع سلاح شده و سازو کار جدیدی برای اداره این باریکه ایجاد گردد .

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پیشنهاد جدید اسرائیل تحت عنوان «توافق خروج امن» نامیده می‌شود.

این در حالی است که دیروز یک منبع ویژه در مقاومت فلسطین در گفتگو با المیادین اعلام کرد: آمریکا قرار است طی چند روز آینده یک پیشنهاد جدید درباره آتش بس و تبادل اسرا ارائه دهد.

این منبع افزود: پیشنهاد جدید آمریکا، در واقع تسلیم شدن در برابر فریبکاری نتانیاهو و خواسته‌های وی با هدف برهم زدن توافق به هر قیمتی است.

منبع مذکور تاکید کرد: این پیشنهاد شامل آتش بس دائمی و خروج همه جانبه نیروهای اشغالگر از نوار غزه نمی‌شود و پرونده گذرگاه‌ها، امدادرسانی به نوار غزه، بازسازی این باریکه و بازگشت آوارگان را مشروط به تایید اسرائیل می‌کند.

منبع مذکور مقاومت تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا همچنان در خدمت خواسته‌ها و دستور کار نتانیاهو و کاهش فشارهای داخلی و خارجی ضد وی قرار دارد.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس هم به نوبه خود در این زمینه گفت: اگر بر نتانیاهو برای رسیدن به توافق آتش بس و تبادل اسرا فشار وارد نشود، اسرای صهیونیست هرگز رنگ نور را نخواهند دید.

وی تاکید کرد: همه دنیا می‌دانند که نتانیاهو و کابینه نازی او مانع توافق هستند. خواسته‌های مقاومت کاملاً روشن بوده و به آنها پایبند است؛ یعنی توقف دائمی تجاوزات اسرائیل و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه.

این رهبر حماس نسبت به شروط جدید صهیونیست‌ها و فریبکاری‌های نتانیاهو در مذاکرات هشدار داده و اعلام کرد که این اقدامات، مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا را به نقطه صفر برمی‌گرداند.

source

توسط salamatsun.ir