بیشتر داروهای لاغری گیاهی به مواد مخدر صنعتی آلوده است






دکتر جواد دانایی باغکی گفت: داروهای غیرمجاز لاغری گیاهی با تبلیغات غیرقانونی، گمراه کننده و خطرناکی با عناوین داروی لاغری و چاقی، درمان دیابت، پاکسازی کبد و تصفیه خون در برخی از فروشگاه‌های گیاهان دارویی و عطاری به چشم می‌خورند که همه آنها برای انسان مضر هستند.

به گزارش خط سلامت وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۲ هزار قلم انواع فرآورده‌های گیاهی دست ساز، فاقد مجوز و قاچاق در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کشف شده است اضافه کرد: در ۱۸ ماه اخیر حدود ۳۰ میلیارد ریال انواع داروهای گیاهی غیر مجاز در مشهد کشف و جمع آوری شده است که متصدیان عرضه کننده این داروها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس اداره داروهای طبیعی سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرآورده های گیاهی که به اشکال مختلف قرص، کپسول، شیاف، پودر، محلول و شربت و به‌ صورت دست ساز و یا فله بسته بندی شده و به عنوان داروی گیاهی در برخی از فروشگاه‌های گیاهان دارویی عرضه می‌شوند به علت این که آزمایش‌های میکروبی و کیفیتی روی آنها انجام نمی‌شود ممکن است مصرف آنها آثار زیانباری به همراه داشته باشد.

دانایی افزود: مردم می‌توانند داروهای گیاهی و شیمیایی که توسط افراد ذی‌صلاح تجویز شده است را صرفاً از داروخانه تهیه و برای اطمینان بیشتر پس از استعلام اصالت، آن را مصرف کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

منبع: ایرنا


برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.






source

توسط salamatsun.ir