به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
گزارش تحولات معاملات بازار مسکن تهران در تیرماه 1403 نشان می دهد، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده به 3.6 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 8.1 درصد کاهش و 27.1 درصد داشت.


بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های تهران 87 میلیون تومان بود و حاکی از افزایش 1.8 درصدی نسبت به ماه قبل است.


رشد ۲۷ درصدی معاملات مسکن شهر تهران در تیرماه امسال


بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در تیر ماه 1403 در تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است. واحدهای تا 5 سال ساخت با 26.6 درصد، بیشترین سهم را دارند. بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 169 میلیون تومان به منطقه یک و کمترین آن با 45 میلیون تومان به منطقه 18 تعلق داشته است.


رشد ۲۷ درصدی معاملات مسکن شهر تهران در تیرماه امسال


همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در تیرماه سال جاری نشانگر رشد یکسان 5.2 درصدی شاخص ها نسبت به ماه قبل است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در تیرماه سال جاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 45.9 و 50.4 درصد است.


گزارش تحولات معاملات بازار مسکن تهران در تیر ماه سال 1403 برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات است، توسط اداره بررسی و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شد.

انتهای پیام

 

source

توسط salamatsun.ir