به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میر هاشم موسوی با اعلام آمادگی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: با همکاری نمایندگان کانون عالی کشور و سازمان تامین اجتماعی، احکام متناسب‌سازی برای بازنشستگان در سایر سطوح و جامعه حداقل بگیران صادر خواهد شد. بر اساس طرح دو فوریتی دولت به مجلس، متناسب‌سازی برنامه هفتم برای حداقل بگیران نیز مشابه سایر سطوح اجرا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اجرای متناسب سازی برنامه هفتم توسعه در راستای پرداخت ۳ میلیون تومان علی الحساب به سایر سطوح و حداقل بگیران که در تیرماه صورت گرفت پس از صدور احکام متناسب سازی، باقیمانده ۴۰ درصد متناسب سازی در سال اول برنامه هفتم توسعه به بازنشستگان مشمول این طرح پرداخت می شود. به زودی احکام متناسب سازی صادر خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه 4.3 میلیون نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته از خدمات و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند، تلاش این نهاد بزرگ بیمه‌ای بر اجرای درست قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان متمرکز شده است. پرداخت سه میلیون تومان علی‌الحساب کمک معیشت و متناسب‌سازی برای بازنشستگان در مجموع ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین ‌اجتماعی هزینه داشت.

موسوی اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه اجرای این قانون در سه مرحله و در سه سال به تصویب رسیده که ۴۰ درصد در سال جاری و ۶۰ درصد در سال آینده و ۳۰ درصد دیگر در سال ۱۴۰۵ اجرایی شود.

انتهای پیام

 

source

توسط salamatsun.ir