تولید محتوا
شرکت ها باید استراتژی های تعامل با مشتری خود را توسعه دهند تا مرتبط باقی بمانند.
وقتی مردم به چرخش فکر می کنند، اغلب به موقعیت شخصی آنها محدود می شود. با این حال، شرکت ها نیز فرصت هایی برای تکامل دارند. این در مورد تغییر روش های برند، اجرای استراتژی های جدید و انطباق با روند بازار است. همانطور که چشم انداز دیجیتال با سرعتی سریع گسترش می یابد، انتظارات مشتریان بالاتر از همیشه است. تغییر از روشهای بازاریابی سنتی به استراتژیهای دیجیتال، عصر جدیدی از مشارکت مصرفکننده را به وجود آورده است. با این حال، بسیاری از مشاغل برای همگام شدن با این تغییرات تلاش می کنند.
موفقیت یک نام تجاری در گشودگی رهبری برای تغییر و تمایل به تطبیق با نیازهای مشتری است.
تحقیقات Bain & Company نشان داد که مشتریان متعهد بین 20 تا 40 درصد بیشتر از سایر مشتریان خرج می کنند. تبلیغ و فروش محصولات با ارزش بالا با ویژگی های اضافی به طرفداران برند وفادار شما آسان تر است.
Forbes Embracing The AI Revolution: The Future of Successful Car Changes By Cheryl Robinson Proactive Engagement: پیش بینی نیازهای مشتری از واکنشی تا فعالانه.بیشتر از FORBES ADVISORبهترین حساب های پس انداز با بازدهی 2024ByKevinByKevin%20Cont20C dy HortonContributor تعامل سنتی با مشتری عمدتاً واکنشی است و به سؤالات مشتری پاسخ می دهد و مسائلی که به وجود می آیند. با این حال، در عصر دیجیتال، کسبوکارها ابزارهایی برای پیشبینی نیازهای مشتری قبل از بیان آنها دارند. این رویکرد پیشگیرانه از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها برای پیش بینی رفتار و ترجیحات مشتری استفاده می کند.
استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل دادهها با درک الگوها و روندها، شرکتها میتوانند آنچه را که مشتریان میخواهند و نیاز دارند، پیشبینی کنند، اغلب قبل از اینکه مشتریان حتی خودشان متوجه آن شوند. شرکتها میتوانند هوش مصنوعی را با موارد زیر به کار گیرند:
* توصیه های شخصی سازی شده: از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل رفتار و ترجیحات مشتری استفاده کنید و امکان ارائه توصیه های محصول شخصی سازی شده را فراهم کنید، دقیقاً مانند سیستم توصیه Netflix.
* تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده: برای پیشبینی روندها و نیازهای مشتری، تحلیلهای پیشبینیکننده را پیادهسازی کنید، که امکان مدیریت موجودی و استراتژیهای بازاریابی مؤثرتر را فراهم میکند.
* رباتهای چت و دستیاران مجازی: چترباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ارائه خدمات و پشتیبانی فوری به مشتریان، حل سؤالات در زمان واقعی و بهبود تجربه کاربر، مستقر کنید.
* کمپین های بازاریابی هدفمند: از هوش مصنوعی برای تقسیم بندی مخاطبان و ایجاد کمپین های بازاریابی بسیار هدفمند استفاده کنید و احتمال تبدیل و تعامل با مشتری را افزایش دهید.
* قیمت گذاری پویا: از هوش مصنوعی برای نظارت بر شرایط بازار، نوسانات تقاضا و قیمت گذاری رقبا استفاده کنید و استراتژی های قیمت گذاری پویا را تسهیل کنید که سود و رقابت را به حداکثر می رساند.
* تجزیه و تحلیل احساسات مشتری: از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تجزیه و تحلیل بازخوردها و نظرات مشتری، به دست آوردن بینش در مورد احساسات مشتری و بهبود محصولات و خدمات بر این اساس استفاده کنید.
* ایجاد خودکار محتوا: از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوای شخصی شده برای ایمیلها، پستهای رسانههای اجتماعی و وبلاگها استفاده کنید و تعامل ثابت و مرتبط با مشتری را حفظ کنید.
* تشخیص تقلب: از هوش مصنوعی برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت های کلاهبرداری با تجزیه و تحلیل الگوهای تراکنش و تشخیص ناهنجاری ها در زمان واقعی استفاده کنید.
استفاده از هوش مصنوعی برای رفع نیازها و خواسته های مشتری، برند شما را بخشی از رقابت خواهد کرد.
getty تغییر از تعاملی به تعاملی تجربی ایجاد ارتباطات عاطفی مشتریان مدرن به دنبال چیزی بیشتر از محصولات یا خدمات هستند. آنها تجربه می خواهند این تغییر به کسب و کارها نیاز دارد که ارتباطات طولانی مدت و عاطفی با مشتریان ایجاد کنند و تجربیات به یاد ماندنی ایجاد کنند. تعامل تجربی بر ایجاد تجربیات فراموش نشدنی متمرکز است که در سطح احساسی با مشتریان طنین انداز می شود. این را می توان از طریق تعاملات شخصی، رویدادهای انحصاری و تجربیات برند همهجانبه به دست آورد. به عنوان مثال، فروشگاههای «خانه نوآوری» نایک، تجارب خرید سفارشیشده را ارائه میکنند، خردهفروشی دیجیتال و فیزیکی را برای ایجاد سفری منحصربهفرد برای مشتری ترکیب میکنند.
افزایش تعامل با مشتری فناوری های تعاملی به عنوان پلی بین کسب و کار و مشتریان عمل می کنند و تعامل را به چندین روش معنادار افزایش می دهند. با استفاده از چت باتها، شرکتها میتوانند خدمات فوری به مشتریان ارائه دهند، به سوالات پاسخ دهند و مسائل را در شبانه روز حل کنند. این در دسترس بودن 24 ساعته، رضایت و وفاداری مشتری را افزایش می دهد، زیرا کاربران در هر زمانی از شبانه روز احساس ارزشمندی و حمایت می کنند. علاوه بر این، رباتهای چت میتوانند ترجیحات و دادههای رفتاری ارزشمند مشتری را جمعآوری کنند و به کسبوکارها بینش بیشتری برای شخصیسازی پیشنهادات خود ارائه دهند.
واقعیت افزوده و مجازی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) با غوطهور کردن مشتریان در محیطهای تعاملی و جذاب، تعامل تجربی را به اوج میرسانند. AR اطلاعات دیجیتال را بر روی دنیای فیزیکی قرار میدهد و تجربه کاربر را با دادههای مرتبط و مختص زمینه غنی میکند. این فناوری به ویژه در خرده فروشی موثر است و به مشتریان اجازه می دهد محصولات را در فضای خود تجسم کنند. برای مثال، اپلیکیشن AR IKEA به مشتریان این امکان را میدهد که قبل از خرید، ببینند مبلمان چگونه در خانههایشان قرار میگیرند.
واقعیت مجازی (VR) با ایجاد تجربیات دیجیتالی کاملاً فراگیر فراتر می رود. برندها می توانند از VR برای انتقال مشتریان به نمایشگاه های مجازی یا ایجاد محیط های شبیه سازی شده برای نمایش محصول استفاده کنند. این تعامل تجربه خرید را هیجان انگیزتر می کند و به مشتریان کمک می کند تا تصمیمات خرید آگاهانه تری بگیرند.
Forbes چگونه می توان به یک رهبر تخیلی تبدیل شد و موفقیت شرکت خود را افزایش داد توسط Cheryl Robinson Seamless Omnichannel Experience در نهایت، فناوری های تعاملی به یک تجربه همه کاناله یکپارچه کمک می کنند. شرکتها میتوانند با یکپارچهسازی ابزارهای دیجیتال در نقاط تماس مختلف – آنلاین، درون فروشگاهی و تلفن همراه، از سفر مشتری منسجم و منسجم اطمینان حاصل کنند. به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است شروع به تعامل با یک برند در رسانه های اجتماعی کند، در وب سایت شرکت ادامه دهد، و سپس خرید را در یک فروشگاه فیزیکی تکمیل کند و در عین حال تجربه یکپارچه و شخصی را دریافت کند.
اندازهگیری اثربخشی معیارهای کلیدی تعامل دیجیتال برای اندازهگیری اثربخشی تعامل دیجیتال، کسبوکارها باید معیارهای کلیدی مانند رضایت مشتری، نرخهای حفظ و ارزش طول عمر را دنبال کنند.
چارچوب پیشنهادی یک چارچوب جامع برای سنجش تعامل دیجیتال باید شامل موارد زیر باشد:
* نرخ تعامل: درصدی از مشتریانی که بطور آنلاین با برند شما تعامل دارند.
* امتیاز رضایت مشتری (CSAT): اندازه گیری میزان رضایت مشتریان از تعاملاتشان.
* امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS): شاخصی از وفاداری مشتری و احتمال توصیه برند شما.
* نرخ حفظ مشتری: درصد مشتریانی که به مرور زمان با برند شما ارتباط برقرار می کنند.
* ارزش طول عمر مشتری (CLV): کل درآمدی که یک کسب و کار می تواند از یک مشتری در طول رابطه خود انتظار داشته باشد.
نظارت منظم بر این معیارها به کسبوکارها اجازه میدهد تا استراتژیهای خود را برای افزایش تعامل با مشتری و ایجاد موفقیت بلندمدت تنظیم کنند.
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Cheryl RobinsonFollowingمن نویسنده مجموعه کتاب های کودکانه The Happy Habits Club هستم که به بچه ها کمک می کند تا شادی خود را پیدا کنند. علاوه بر این، من یک مدل کار، سخنران بین المللی، نویسنده و بنیانگذار Ready2Roar هستم. در 6 سال گذشته، من نحوه چرخش افراد در حرفه خود را مطالعه کرده ام. علاوه بر این، من با موفقیت از پایان نامه خود دفاع کردم و به عنوان دکترای آموزش در رهبری سازمانی رسیدم. پایان نامه من در مورد هنر پیوتینگ بود. من میزبان پادکست Embrace the Pivot هستم. سفر 15 ساله من در صنعت ورزش و سرگرمی شامل کمک به عوامل هالیوود و بازیکنان سابق NBA، کمک به مدیریت یک بوکسور HBO و مشارکت در Super Bowl 2014 NYNJ است. من به عنوان یک کارآفرین بالا و پایین های زیادی را تجربه کرده ام. من تمام تجربیاتم را میگیرم، از آنها یاد میگیرم و به دیگران کمک میکنم تا به جلو حرکت کنند و محورهای آنها را در آغوش بگیرند.»
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها