به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
به نقل از رویترز، وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های تازه‌ای علیه حدود ۵۰ فرد و شرکت اعمال کرده که یک شبکه بانکداری در سایه را برای وزارت دفاع ایران و سپاه پاسداران تشکیل می‌دانند.


براساس این گزارش ، تحریم‌ها شامل صرافی‌های ایرانی و شرکت‌های خارجی است که به این دو نهاد نظامی امکان پنهان شدن درآمدهای کسب شده در خارج از کشور را می دادند که برای تهیه و توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته مانند پهپاد و تامین مالی نیروهای نیابتی ایران در منطقه از جمله حوثی‌های یمن و انتقال پهپاد به روسیه استفاده شده است.


والی آدیمو معاون وزیر دارایی آمریکا هم گفت: آمریکا در حال اقدام علیه سیستم بانکی در سایه گسترده است که ارتش ایران برای پولشویی میلیاردها دلار درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای غیرقانونی استفاده می‌کند.


تحریم‌ها شامل شرکت‌ها و افرادی در سراسر جهان از جمله ایران، ترکیه، هنگ کنگ، امارات و جزیره مارشال در اقیانوس آرام است که با آمریکا توافقنامه دفاعی و امنیتی دارد. این شبکه به ویژه از طریق درآمد حاصل از فروش نفت، محصولات پتروشیمی و همچنین دسترسی به سیستم مالی جهانی، میلیاردها دلار را از سال ۲۰۲۰ میلادی در اختیار این دو نهاد نظامی ایران قرار می‌داد.


بیش از بیست شرکت در امارات هستند و برخی از تحریم‌شدگان عبارتند از محمد مثنایی نجیبی، ایرانی- ترکیه‌ای و صرافی‌های صدف و گولدن استار در ایران و ترکیه، شرکت‌های صرافی امید سپه و حکمت ایرانیان شرکت‌های صرافی وابسته به بانک سپه، اسدالله صیفی و شرکت‌های صرافی‌ در امارات، رامین جلالیان و شرکتهای صرافی‌ در امارات و هنگ کنگ،سیاوش نوریان و شرکت‌های صرافی‌اش در هنگ کنگ.


  • رضا میر محمدعلی و شرکت آتروپارس در ایران

انتهای پیام

 

source

توسط salamatsun.ir