کایلی جنر (تصویر: جان کوپالوف/فیلم مجیک/گتی ایماژ)

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 84 درصد از بازاریابان برای اجرای حداقل یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار در طول 12 ماه آینده برنامه ریزی می کنند.
اما دقیقاً "اینفلوئنسر مارکتینگ" چیست؟ خوب، این قلمرو خاکستری بین گواهی رسمی و ذکر محصول ظریف است که تقریباً به صورت گذرا انجام می شود.
بهترین مثال این است که تصور کنید به دبیرستان برگشته اید. در راهرو راه می روید، بند کوله پشتی را محکم می کشید. و ناگهان از کنار «جمعیت محبوب» دخترانی که به بیان استعاری، کایلی جنر در اینستاگرام هستند، قدم می زنید.
می شنوید که کایلی می گوید: "من عاشق شلوار جین مد نوا هستم." فوراً احساس می کنید چیزی را می دانید که هیچ کس دیگری نمی داند. شما می دانید که او چه می پوشد و چه چیزی را باحال می داند.
این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاده است. کایلی جنر با برند پوشاک مقرون به صرفه Fashion Nova همکاری کرد و در یکی از پست های اینستاگرام این نکته را به وضوح بیان کرد (عکسی که 2.2 میلیون لایک خیره کننده جمع آوری می کند): لازم نیست برای شبیه شدن به یک سوپراستار لباس های طراح بخرید. شما فقط به Fashion Nova نیاز دارید.
مثال بالا نمونه‌ای کامل از چیزی است که برندها اکنون حاضرند برای آن پول زیادی بپردازند. این قرار گرفتن در معرض آنها نیست. اعداد ناب و وعده‌های بزرگ «برداشت» تنها نیمی از ارزش است.
نیمی دیگر، مهمتر از آن، ناشی از تداعی است. این در همه جا اتفاق می افتد، از سلبریتی های یک لیست گرفته تا رهبران فکری کوچک. حتی کسب‌وکارهای کوچک و بوتیک‌ها نیز برای یک تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی با چند هزار دنبال کننده در بازارشان، مقداری پول خرج می‌کنند.
چرا؟
زیرا چیزی که آنها در ازای دریافت خواهند کرد، قرار گرفتن هدفمند در معرض نوع مناسب مصرف کننده است، کسی که از قبل علاقه مند است و احتمالاً توجه خواهد کرد.
این برخلاف آن چیزی است که در حال حاضر در تلویزیون اتفاق می افتد، که در آن آگهی های تبلیغاتی رسماً به نویز پس زمینه تبدیل شده اند. به زندگی خودت فکر کن آخرین باری که تبلیغاتی پخش شد و گوشی خود را بیرون نیاوردید کی بود؟

تنها تفاوت این است که اکنون، همانطور که در فید اینستاگرام خود پیمایش می کنید، همچنان تبلیغات را مشاهده می کنید. شما فقط نمی توانید بلافاصله بگویید. اینفلوئنسرهای مورد علاقه شما، که قبلاً آنها را دنبال می کنید، محصولات را تکرار می کنند و برندها را تبلیغ می کنند، در حالی که همچنان به صدا و داستان منحصر به فرد خود وفادار می مانند.
اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی در تمام پلتفرم های اجتماعی اصلی وجود دارند: فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و اسنپ چت. حتی پلت‌فرم‌های اجتماعی کوچک‌تر مانند Musical.ly افراد مشهور و تأثیرگذار اینترنتی را در گروه سنی تک رقمی به دنیا آورده‌اند.
اینها ستاره های کودک روز مدرن هستند و بیشتر و بیشتر در مورد نحوه همکاری صحیح با برندها برای کمپین های خلاقانه خود آگاه می شوند.
آمار جالب دیگر این است که 47 درصد از مصرف‌کنندگان آنلاین از مسدودکننده‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند که به برندها و کسب‌وکارها دلیل بیشتری می‌دهد تا به جای اینفلوئنسرها، دلارهای خود را پشت سر بگذارند. اینفلوئنسرها کسانی هستند که توجه همه را به خود جلب می کنند.
آنها کسانی هستند که مردم در واقع وقت خود را صرف تماشای آن می کنند. و تا زمانی که همه نگاه ها به آنها معطوف است، برندهای بیشتر و بیشتری ارزش پرداخت به این افراد برای نمایندگی محصولاتشان را خواهند دید.
این روند به بازارهای رایج و محبوب مانند مد، ورزش یا سرگرمی محدود نمی شود. اینفلوئنسرها در بازارهایی وجود دارند که حول همه چیز از ماهیگیری باس گرفته تا یوگای داغ گرفته تا ذهن آگاهی و معنویت متمرکز هستند.
در واقع، نامیدن آن «بازاریابی تأثیرگذار» در واقع تنها آغاز کار است. آنچه واقعاً اتفاق می افتد یک تغییر گسترده تر است، زیرا افراد بیشتری در حال کشف هنر برندسازی شخصی هستند.
وقتی یک برند شخصی دارید، وقتی مخاطب دارید و مردم شما را به عنوان یک رهبر فکری در بازار یا بازار خاص خود می بینند، کاری دارید که هیچ کس دیگری انجام نمی دهد: شما توجه مردم را به خود جلب می کنید.
و این به خودی خود، نه تنها برای برندها، بلکه برای سایر رهبران فکری نیز بسیار ارزشمند است. داشتن یک برند شخصی درهای فرصت را باز می کند. اکنون بیش از هر زمان دیگری شاهد افزایش تعداد تأثیرگذارانی هستیم که شروع به درک ارزش خود کرده اند.
پنج سال پیش، داشتن یک میلیون فالوور در اینستاگرام برای یک نوجوان مضحک به نظر می رسید. اکنون؟ همین نوجوانان در حال مذاکره با برندهای بزرگ هستند و همیشه مواظب این هستند که "فروش" نشوند و فقط به یک محصول پیشرو تبدیل شوند.
بهترین اینفلوئنسرها تلاش می‌کنند تا کمپین‌های برند خود را در داستان‌های منحصربه‌فرد خود ادغام کنند، بدون اینکه از آن چشم‌پوشی کنند. آنها می دانند که مخاطبانشان بی ثبات هستند و می توانند به سرعت آن را ترک کنند، بنابراین با هر پستی با احتیاط رفتار می کنند.
در سال 2017، این نوع همکاری ها بین برندهای بزرگ و اینفلوئنسرها فقط در حال افزایش است. به قدری که اگر بازاریابی تأثیرگذار آغاز است، آنچه در مرحله بعد است تغییر از رسانه های اجتماعی به بازارهای اجتماعی است.
ای جی آگراوال

اصول بازاریابی عصر دیجیتال

توسط salamatsun