IBM قصد دارد با هدف تقویبت زیرساخت‌هایش در حوزه هوش مصنوعی و خدمات ابری هیبریدی، پلتفرم‌های یکپارچه‌سازی سافتور آگ را خریداری کند. این معامله که شامل خرید پلتفرم‌های StreamSets و webMethods  می‌شود، به مبلغ 2.33 میلیارد دلار انجام شده است.

رویترز گزارش کرد این توافق باعث می‌شود، IBM مسئولیت مالکیت StreamSets را به عنوان یک پلتفرم یکپارچه‌سازی داده‌ها که Software AG آن را در سال گذشته به دست آورده بود و همچنین WebMethods که این شرکت آن را در سال 2007 با قیمت بیش از 500 میلیون دلار خریده بود، را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست

در ابتدای سال جاری، Silver Lake شرکت Software AG خریداری کرده بود. در ابتدا «سیلور لیک» مالکیت 63 درصدی سافتور آگ را با خریداری مبلغ 2.4 میلیارد دلار به دست آورد و در حال حاضر دارای 93.3 درصد از سهام این شرکت نرم‌افزار آلمانی است.

داده‌های حجیم بخشی اساسی از زیرساخت هوش مصنوعی را تشکیل می‌دهند و همانند بسیاری از شرکت‌های معاصر، IBM نیز به منظور توسعه و پیشرفت در فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. در سال جاری، این شرکت یک پلتفرم جدید علم داده به نام Watsonx را معرفی نموده است که ابزارهایی برای ساخت، پیاده‌سازی و مدیریت هوش مصنوعی و همچنین کنترل جامع منابع داده فراهم می‌آورد. به نظر می‌رسد دو پلتفرم نوآورانه از سافتور آگ نیز در این زمینه به عنوان تکنولوژی همکار IBM تأثیرگذار خواهند بود.

پلتفرم‌های یکپارچه‌سازی داده مانند StreamSets و webMethods به سازمان‌ها این امکان را می‌دهند که داده‌های خود را بدون محدودیت مکانی و در هر قالبی با هم ادغام کنند. IBM با بهره‌گیری از این پلتفرم‌ها، قادر خواهد بود تا فناوری‌هایی که در لایه‌های مختلفی وجود دارند، از جمله مدیریت API، را ادغام و بهره‌مند شود.

قبل از این، IBM به منظور بهبود فناوری‌های ابری هیبرید خود، معاملات قدرتمندی را انجام داده است. در سال 2018، شرکت Red Hat به قیمت 34 میلیارد دلار توسط IBM خریداری شد. همچنین، به تازگی IBM توافقی به ارزش 4.6 میلیارد دلار برای خرید شرکت Apptio به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی خرید پلتفرم‌های یکپارچه‌سازی سافتور آگ توسط IBM چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط