به گزارش «صدای بورس»، احسان دشتیانه در نشست خبری پذیره نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با تاکید بر اینکه حمایت از سهم حتما انجام می شود،گفت: ۴۸۳۹ ریال قیمت حق تقدم است و قرار نیست در این پذیره نویسی مبلغی اضافه واریز شود.

وی افزود: منابع کافی و لازم برای حمایت از سهم با توجه به میزان شناوری سهم در اختیار بازارگردان قرار می‌دهیم، کما اینکه شرکت در نقطه‌ای از اطمینان در سودآوری است و بنیاد قوی دارد.

مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس اظهارداشت: فاصله قیمت با حق تقدم حدود ۴۵ درصد است که تا دو ماه آینده در صورت تعدیل هم سود معقولی برای سهامداران خواهد داشت.

وی در خصوص زمان بازگشایی نماد گفت:بازگشایی نماد یک ماه بعد از اتمام پذیره نویسی است و نهایتا در شرایط بدبینانه ظرف دوماه آینده بازگشایی خواهد شد.

دشتیانه، با اشاره به اینکه عرضه اولیه صبا فولاد تفاوت عمده با سایر عرضه‌های اولیه داشت، گفت: در روش افزایش سرمایه از سلب حق تقدم، منابع حاصل شده صرف طرح‌های توسعه‌ای می‌شود.

دشتیانه افزود: این روش را به دلیل سرمایه‌گذاری در پروژه بسیار بهتر از سایر روش‌هاست. در پذیره نویسی صبا فولاد که فاز اول سرمایه گذاری آن راه اندازی شده، سرمایه‌گذاران هم در سود آن و هم در پروژه های آتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین شرکتی که جریان مالی و نقدی قوی دارد، نگرانی از بابت اتمام پروژه برای سهامداران ندارد.

وی توضیح داد: مزیت موقعیت مکانی شرکت صبا فولاد این است که در آب‌های آزاد است و از دیدگاه صادرات مزیت‌های خود را مهیا کرده است. یکی دیگر از مزیت‌ها این است خط تولید فعلی شرکت در حال رشد است و سود ٣،٠٠٠ میلیارد تومانی آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره و تشکیل کنسرسیوم برای سرمایه‌گذاری در بخش سنگ آهن هستیم، اظهارداشت:بر اساس ذخایر اکتشافی و سند چشم انداز تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ تا ۳۰ سال آینده مشکل سنگ آهن نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس افزود: البته این نکته هم بسیار مهم است که صبا فولاد خلیج فارس با توجه به مزیت نزدیکی به آب‌های آزاد در خصوص واردات مواد اولیه نسبت به سایر شرکت‌ها ارجعیت دارد

دشتیان به عملیات خاک‌برداری پروژه احیا۲ از ابتدای شهریورماه اشاره کرد و در حال حاضر رو به اتمام است، افزود:تامین مالی این پروژه ریالی بوده و درآمد آن دلاری است. در صورت ۱.۵ میلیون تن به ۵.۹۰۰ سود دست می‌یابیم.در سال ۱۴۰۷ حدود ۱.۵ تن تولید یکپارچه ورق خواهیم داشت و در سال ۱۴۱۰ تولید را به ۳ میلیون تن می‌رسانیم.

وی تاکید کرد:شرکت یک ریال هم بدهی ندارد و می‌توانیم هم از تسهیلات ریالی و هم ارزی استفاده کنیم.

همچنین پذیره‌نویسی نویسی فصباح از روز گذشته در فرابورس آغاز شده و تا ۱۳ آذرماه مهلت دارد.

source

توسط