اگر واکین فینیکس را با جوکر و یا نهایتا فیلم گلادیاتور می‌شناسید، با ما باشید تا بهترین فیلم های واکین فینیکس را به شما معرفی کنیم.

واکین فینیکس از محبوب‌ترین و بهترین بازیگران آمریکایی است که تا به امروز در آثار بی‌نظیری نقش‌آفرینی کرده است، اما احتمالا در ایران او را با یکی از جدیدترین و آخرین فیلم‌هایش یعنی جوکر می‌شناسیم.

با این وجود، بهترین فیلم های واکین فینیکس همگی دیدنی هستند و از بهترین فیلم‌های دنیا محسوب می‌شوند که فینیکس را به کسب جوایز معتبری نائل کرده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های واکین فینیکس

پیش از معرفی بهترین فیلم های واکین فینیکس به‌طور مختصر به زندگینامه او می‌پردازیم. واکین فینیکس در اکتبر 1974 در پورتوریکو از پدر و مادری آمریکایی متولد شد.

او در خانواده هفت‌نفره خود، سومین فرزند محسوب می‌شود و خواهران و برادرانش نیز همگی بازیگر شده‌اند. پدر و مادر او در یک سفر جاده‌ای با هم آشنا شده و سپس به یک فرقه مذهبی پیوسته بودند. آن‌ها سراسر آمریکای جنوبی را سفر کردند و بعد از ترک فرقه در سال 1978 به آمریکا بازگشتند.

دلیل نام خانوادگی فینیکس هم به همین ماجرا و ترک فرقه بازمیگردد چون پدر و مادر واکین معتقد بودند که چون ققنوس از دل خاکستر برخاسته‌اند و این نمادی برای شروع زندگی جدیدشان خواهد بود.

بهترین فیلم های واکین فینیکس
بهترین فیلم های واکین فینیکس

در همین زمان واکین هم نام لیف (برگ) را برای خود برگزیده بود و دوست داشت مانند خواهر و برادرانش که اسامی نزدیک به طبیعت مانند ریور (رودخانه) داشتند، اسمی از طبیعت داشته باشد.

دلیل این شیوه نامگذاری در خانواده فینیکس هم به تمایل شدید آن‌ها به تفریحات بیرون از منزل و طبیعت‌گردی بود. این نام تا 15 سالگی که فینیکس بازیگر هم شده بود با او همراه بود. خواکین یا واکین اما نامی است که در 15 سالگی او برای خود انتخاب کرد و لیف را کنار گذاشت.

نحوه بازیگر شدن واکین و برادر و خواهرانش هم جالب است. از آنجایی که وضعیت اقتصادی خانواده چندان جذاب نبود، واکین و دیگر بچه‌ها در کودکی برای جمع‌آوری پول و غذا، نمایش‌های خیابانی برگزار می‌کردند و همین مسئله منجر به حضور آن‌ها در مسابقات استعدادیابی و باز شدن راه‌شان به دنیای سینما شد.

واکین اولین بازی خود را در سن 8 سالگی در کنار برادر بزرگترش ریور در فیلم هفت عروس برای هفت برادر ایفا کرد. از اینجا اما راه او به دنیای سریال‌ها و فیلم‌ها باز شد.

اولین ایفای نقش مستقل واکین به سال 1986 و فیلم SpaceCamp مربوط است، جایی که واکین نقش پسر نوجوانی را بازی می‌کرد که به ناسا می‌رفت تا درباره برنامه‌های فضایی کسب اطلاع کند. در این بین مرگ برادر بزرگترش به دلیل مصرف بیش‌ازحد مواد مخدر باعث شد تا حدود یکسال از انظار عمومی محو شود، اما بار دیگر در سال 1995 بازیگری را از سر گرفت.

او در بازگشت به سینما اما به سراغ ایفای نقش‌های فرعی رفت و فیلم‌هایی بازی کرد که خودشان چندان اهمیتی نداشتند، چه برسد به بازیگران فرعی‌شان!

اما همین نقش‌های فرعی ادامه‌دار به مرور چهره خاصی به واکین بخشید. ایفای نقش امپراتور جوان در گلادیاتور، شاهکار ریدلی اسکات در سال 2000 و سپس بازی در فیلم هتل رواندا ساخته تری جورج بازهم در یک نقش فرعی سببب شد تا واکین کم‌کم به چهره آشنایی برای کارگردانان بدل شود و از اینجا،‌ کارنامه کاری او شروع به درخشان‌تر شدن کرد. در این مطلب، بهترین فیلم های واکین فینیکس را معرفی می‌کنیم.

دهکده (the village)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: ام نایت شیامالان
  • محصول: 2004
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 6.6

داستان فیلم دهکده که از برترین فیلم های واکین فینیکس محسوب می‌شود در یک دهکده روستایی کوچک جریان دارد. مردم این روستا سال‌هاست که در وحشت موجوداتی زندگی می‌کنند که حتی از آوردن نام آن‌ها وحشت دارند. آن‌ها برای حفظ امنیت خود در اطراف روستا، برج‌های دیدبانی زیادی برپا کرده‌اند.

تهدید روستا نوعی موجودات انسان‌نما هستند که در حاشیه جنگل‌ها زندگی می‌کنند و هرکس به جنگل نزدیک شود را نابود می‌کنند. روستاییان می‌کوشند برای در امان ماندن از این موجودات هرکاری کنند، اما بیماری و فوت یک کودک همه چیز را تغییر می‌دهد.

بزرگان روستا با پیشنهاد فردی که تصمیم دارد با گذر از میان جنگل، تجهیزات پزشکی برای روستا بیاورد مخالفت می‌کنند و از همین‌جا زمزمه‌هایی مبنی بر برخی رازهای نهان که بزرگان پنهان می‌کنند شکل می‌گیرد.

حالا روستایی‌ها علاوه بر تلاش برای مقابله با موجودات خطرناک جنگل، باید رازهای پنهان‌شده را نیز کشف کنند. حقایقی که شاید زندگی همه را عوض کنند. این فیلم با داستان گیرا و جذاب خود یکی از بهترین فیلم های اکشن واکین فینیکس محسوب می‌شود و او طبق معمول نقش‌آفرینی قدرتمندی در آن داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

جوکر (joker)

بهترین فیلم های واکین فینیکس
بهترین فیلم واکین فینیکس
  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • محصول: 2019
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 8.4

احتمالا جوکر را به عنوان یکی از بهترین فیلم های واکین فینیکس دیده‌اید و شاید خیلی از شما اساسا فینیکس را با ایفای نقش جوکر در این فیلم شناخته باشید. این فیلم که در سال 1397 اکران شد از مهمترین و بهترین فیلم های اکشن واکین فینیکس است که روایت خاصی از شخصیت منفی داستان بتمن در کمیک‌های دی‌سی، یعنی جوکر ارائه می‌کند.

فینیکس بعد از ایفای نقش جوکر به محبوبیت شدید رسید. داستان این اثر به مردی به نام آرتور می‌پردازد که با مادر خود زندگی می‌کند و مشکلات زیادی دارد. او که خرج زندگی را با اجرای نمایش‌هایی در نقش دلقک به دست می‌آورد از فقر، بیکاری و ناعدالتی و نابرابری در جامعه ناراضی است.

او همچنین از نوعی اختلالات روانی رنج می‌برد و پس از اینکه در یک دعوای خیابانی آسیب شدیدی می‌بینند، همکارش برای او یک اسلحه تهیه می‌کند تا از خود محافظت کند. از اینجا کل روند زندگی آرتور تغییر می‌کند. در حال حاضر قسمت دوم جوکر در دست ساخت است که احتمالا داستان آن، دنباله‌ای بر داستان قسمت 1 خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اکران قسمت دوم برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است.

 او (her)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: اسپایک جونز
  • محصول: 2013
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb:‌ نمره 8

فیلم او یا هر برای کسانی که ندیده‌اند یکی از بهترین فیلم های واکین فینیکس محسوب می‌شود که حتما باید ببینید. فیلم در ژانر رمانتیک، عاشقانه و البته حتی کمدی به داستان مردی منزوی و گوشه‌گیر می‌پردازد که در شرکتی به عنوان نویسنده نامه‌های رمانتیک و عاشقانه برای افرادی که قادر به انجام این کار نیستند کار می‌کند.

او در آستانه طلاق از همسر خود از قبل غمگین‌تر و گوشه‌گیرتر شده و در این بین با یک نرم‌افزار هوش مصنوعی آشنا می‌شود که مدعی است می‌تواند با کاربر به‌روز شده و تطابق پیدا کند. داستان از جایی جذاب می‌شود که شخصیت اصلی برای صدای هوش مصنوعی، صدای زن را انتخاب می‌کند و وقایع بعدی اتفاق می‌افتد.

مالکان شب (we own the night)

بهترین فیلم های واکین فینیکس
فیلم های برتر واکین فینیکس
  • کارگردان: جیمز گری
  • محصول: 2007
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 6.8

یکی از بهترین فیلم های واکین فینیکس که حتما باید در فهرست تماشای طرفداران این بازیگر باشد، مالکان شب است که داستان آن در سال 1998 و در ساحل برایتون جریان دارد.

در این فیلم، واکین فینیکس نقش بابی گین که نقش اصلی فیلم است را روایت می‌کند. بابی مدیر یک باشگاه شبانه بوده و مالک این باشگاه، عموی یکی از مشتریان اصلی باشگاه اصلی است.

بابی که با خانواده زندگی نمی‌کند، به همراه دوست‌دختر و دوست صمیمی خود زندگی شادی را به سبک عیاشانه‌ای دنبال می‌کند و به سبک زندگی هدونیسم علاقه زیادی دارد.

یک شب اما پلیس به فرماندهی جوزف برادر بابی، به یک دیسکو حمله و شخصی به نام ادیم را دستگیر می‌کنند که در نتیجه این اتفاقات، رابطه بابی با خانواده از قبل هم تاریک‌تر می‌شود. او حالا باید با چالش‌هایی که تاکنون هیچ ارتباطی با آن‌ها نداشته مقابله کند.

یکی از دلایلی که این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های اکشن واکین فینیکس بدل کرده، ایفای نقش بی‌نظیر همه بازیگران است. پس توصیه می‌کنیم مالکان شب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم های کمدی جهان

هتل روآندا (hotel Rwanda)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: تری جرج
  • محصول: 2004
  • کشور سازنده: ایرلند
  • امتیاز IMDb: نمره 8.1

یکی از بهترین فیلم های واکین فینیکس فیلم هتل روآندا است. این فیلم در ژانر درام و تاریخی ساخته شده و به داستان کشوری می‌پردازد که در آن جنگ داخلی بین دو اقلیت توتسی و هوتو رخ می‌دهد. شایعات از این قرار است که اقلیت توتسی‌ها به زودی با یک پاکسازی نژادی از بین می‌روند.

پل یک شهروند عادی است که به این مسائل باور ندارد اما خیلی زود متوجه می‌شود قضیه بسیار جدی است. او حالا خود را در یک بحران می‌بینید و هیچ هدفی جز حمایت از همسر و فرزندانش ندارد و به همین دلیل سختی‌های زیادی متحمل می‌شود. این فیلم را هم با توجه به سال ساخت می‌توان از بهترین فیلم های واکین فینیکس محسوب کرد.

گلادیاتور (gladiator)

بهترین فیلم های واکین فینیکس
برترین فیلم های واکین فینیکس
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • محصول: 2000
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 8.5

یکی از بهترین فیلم های اکشن واکین فینیکس بی‌تردید شاهکار ریدلی اسکات است که گرچه در آن فینیکس نقش فرعی را ایفا می‌کند اما این فیلم منجر به محبوبیت و شهرت بیشتر او شد. این فیلم در ژانر درام، حماسی و تاریخی به زندگی ماکسیموس یک سردار رومی با بازی راسل کرو می‌پردازد.

در این بین پسر امپراتور با قتل پدر پیرش بر جای او می‌نشیند و ماکسیموس که به این ماجرا مشکوک است مورد خیانت واقع شده،‌ با خلع از مقام سرداری به بردگی فرستاده می‌شود تا به یک گلادیاتور بدل شود. او در این بین متوجه می‌شود که امپراتور جدید دستور قتل عام خانواده و فرزندانش را صادر کرده و به همین دلیل می‌کوشد از او انتقام بگیرد.

او در صحنه‌های نبرد به محبوبیت زیادی دست می‌یابد و همین مسئله به تدریج منجر به شهرت او می‌شود. گلادیاتور نه فقط یکی از بهترین فیلم های اکشن واکین فینیکس که از شاهکارهای تاریخ سینما است و اگر آن را ندیده‌اید، باید حتما تماشا کنید.

 نشانه‌ها (signs)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: ام نایت شیامالان
  • محصول: 2002
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 7.3

یکی از برترین فیلم های واکین فینیکس بی‌تردید فیلم علمی تخیلی و مهیج نشانه‌ها است که به رویارویی انسان با موجودات فضایی می‌پردازد. این فیلم به داستان زندگی یک خانواده می‌پردازد که پدر این خانواده گراهام، یک کشیش است و برای تامین مخارج زندگی، کشاورزی می‌کند.

بعد از فوت همسر گراهام اما این کشیش ایمان خود را از دست داده و کشیش بودن را رها می‌کند. مدتی بعد از درگذشت همسرش، در مزرعه اتفاقی عجیب رخ می‌دهد و گراهام متوجه می‌شود که اشکالی پیچیده و نامشخص روی محصولات مزرعه حک شده‌اند. بعد از چند روز اما اشکالی مشابه در نقاط دیگر جهان نیز پدیدار شده و این مسئله به یک موضوع بین‌المللی بدل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دنزل واشینگتن

بهترین فیلم های کیت بلانشت

مریم مجدلیه (mary Magdalene)

بهترین فیلم های واکین فینیکس
فیلم های واکین فینیکس
  • کارگردان: گارس دیویس
  • محصول: 2018
  • کشور سازنده: محصول مشترک بریتانیا، استرالیا و آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 5.9

داستان این فیلم روایتی زنانه از زندگی و پیامبری عیسی مسیح با بازی واکین فینیکس است. در این فیلم مریم به عنوان زنی عفیف و آرام نمایش داده می‌شود که پدرش گمان می‌کند روحی شیطانی به درون او نفوذ کرده است، چراکه مریم می‌خواهد آزادانه برای زندگی خود تصمیم بگیرد.

مریم در نتیجه مخالفت‌ها و فشارهای خانواده تصمیم به فرار و ترک خانه می‌گیرد، اما جامعه به این تصمیمش احترام نمی‌گذارد و در نتیجه مریم طرد می‌شود. او برای آرامش خود شبانه به یک معبد پناه می‌برد تا با خدا صحبت کند، اما همه چیز به این سادگی نیست و در این میان او با سختی‌های زیادی مواجه می‌شود. فیلم مریم مجدلیه یکی از بهترین و خاص‌ترین آثار کارنامه کاری فینیکس است که می‌توانید تماشا کنید.

زود باش زود باش (C’mon C’mon)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: مایک میلز
  • محصول: 2021
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 8.1

زودباش زودباش یک فیلم در ژانر درام است که بعد از انتشار با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. این فیلم داستان یک خبرنگار رادیو بو نام جانی است که با خواهرزاده زیبا و بازیگوش خود برای برگزاری یک مصاحبه با کودکانی در سراسر آمریکا راهی سفری پرچالش، طولانی و خسته‌کننده می‌شود.

ساکنان زمین (earthlings)

بهترین فیلم های واکین فینیکس
آثار برتر واکین فینیکس
  • کارگردان: شان مونسن
  • محصول: 2005
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 8.6

ساکنان زمین در واقع یک مستند با گویندگی واکین فینیکس است که کار متفاوتی نسبت به تمام کارنامه او محسوب می‌شود. این فیلم جوایز زیادی کسب کرد و مورد اقبال منتقدین و تماشاگران قرار گرفت.

در این مستند به بررسی استفاده روزانه مردم از حیوانات و آسیبی که به زندگی حیوانات زده می‌شود پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اما واتسون

بهترین فیلم های رایان گاسلینگ

نگران نباش پیاده نمی‌تونه زیاد دور شه (don’t worry, he wont get far on foot)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: گاس ون سنت
  • محصول: 2018
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 8.8

یکی از بهترین فیلم های واکین فینیکس بی‌تردید شاهکار گاس ون سنت با عنوان «نگران نباش پیاده نمیتونه زیاد دور شه» است. این فیلم که از بهترین فیلم های کمدی واکین فینیکس محسوب می‌شود به زندگی یک مرد فلج می‌پردازد که به دلیل دشواری‌های زندگی به الکل پناه می‌برد.

او کوچکترین روزنه امیدی در زندگی خود نمی‌بینید و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد به بزرگترین علاقه و هدف خود از کودکی جامعه عمل بپوشاند و به همین دلیل به چاپ کارتون روزنامه رنگی رو می‌آورد. این فیلم از بهترین فیلم های کمدی واکین فینیکس است پس تماشای آن را از دست ندهید.

برادران سیسترز (the sisters brothers)

بهترین فیلم های واکین فینیکس
بهترین فیلم واکین فینیکس در ژانر کمدی
  • کارگردان: ژاک اودیار
  • محصول: 2018
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 6.9

این کمدی سیاه که از جمله بهترین فیلم های کمدی واکین فینیکس محسوب می‌شود در دورانی جریان دارد که تب اکتشاف و استخراج طلا همه‌گیر شده بود. در این بین دو برادر به نام‌های چارلی و ایلای برای کشتن یک نفر راهی کالیفرنیا می‌شوند.

در طول مسیر اما آن‌ها با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند که سبب می‌شود برنامه‌شان بعد از رسیدن به مقصد بالکل عوض شود.

تو هیچ وقت واقعا اینجا نبودی (you were never really here)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: لین رمزی
  • محصول: 2017
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 6.7

تو هیچوقت اینجا نبودی به عنوان یکی از بهترین فیلم های واکین فینیکس شناخته می‌شود که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده و بعد از اکران با استقبال گسترده تماشاگران مواجه شد. این فیلم داستان قهرمانی را روایت می‌کند که دچار بحران‌هایی در زندگی شده اما هرگز از به کار بستن خشونت برای رسیدن به مقاصد خود ابا نمی‌کند.

او در پی یافتن یک دختر گمشده است و زمانی که کنترل خود را از دست می‌دهد کارهای غیرمنطقی و عجیبی می‌کند که داستان فیلم را پیچیده‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جیک جیلنهال

بهترین فیلم های جولیا رابرتز

مرشد (the master)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: پل تامس اندرسن
  • محصول: 2012
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 7.1

داستان فیلم مرشد به یک سرباز نیروی دریایی آمریکا به نام کوئل مربوط است که بعد از جنگ جهانی دوم و در بازگشت به خانه متوجه می‌شود که دچار برخی بیماری‌های روانی شده است.

او در این بین و همزمان با افزایش اختلالات خلقی و روحی خود که با جامعه‌گریزی بیشتر همراه است با شخصی به نام لنکستر آشنا می‌شود. لنسکتر او را استاد خود معرفی می‌کند و با روش‌های ماورایی در تلاش برای بهبود حال فردی او است.

مرشد از بهترین فیلم های واکین فینیکس است که در کوتاه زمانی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به یکی از بهترین‌های سینما بدل شد.

اکیپ 49 (ladder 49)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: جی راسل
  • محصول: 2004
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 6.5

فیلم اکیپ 49 به عنوان یکی از بهترین فیلم های واکین فینیکس به داستان آتش‌نشانی به نام جک مارسین مربوط است که در واحد آتشنشانی نردبان 49 به کاپیتانی مایک کندی کار می‌کند.

جک در کار خود بسیار ماهر بوده اما تا حالا هیچ خطر بزرگی او را تهدید نکرده است. ولی اوضاع همیشه اینطور نیست و او روزی در جریان آتش‌سوزی بزرگ یک عمارت بزرگ، خود را در موقعیتی پیچیده می‌بینید و در تلاش برای زنده‌ماندن با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود.

محوطه (the yards)

بهترین فیلم های واکین فینیکس






  • کارگردان: جیمز گری
  • محصول: 2000
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 6.4

محوطه هم از فیلم‌های معروف واکین فینیکس است که داستان آن مربوط به زمانی بوده که پیمانکاران در حال تعمیر واگن‌های مترو شهری منطقه کوئینز هستند. از آنجایی که این قراردادها بسیار پرسود هستند، انواع اختلاس و فساد در آن‌ها عادی است.

در این بین اما لئو هندلز که از زندان آزاد شده متوجه می‌شود که عمه‌اش با یکی از بزرگترین پیمانکاران منطقه ازدواج کرده است. این موضوع تاثیر زیادی بر زندگی لئو می‌گذارد و در نتیجه آن اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. پیچش‌های جالب داستانی و اتفاقات دیگر از جذابیت‌های این فیلم است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ملیسا مک کارتی

بهترین فیلم های کیانو ریوز

ناپلئون (Napoleon)

بهترین فیلم های واکین فینیکس در سال 2023
بهترین فیلم های واکین فینیکس در سال 2023
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • محصول: 2023
  • کشور سازنده: آمریکا و انگلیس

یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال 2023، ناپلئون به کارگردانی ریدلی اسکات بود که پیش از این تبحر خود در احیای ژانر تاریخی را نشان داده بود و حالا بار دیگر با استفاده از واکین فینیکس و در داستانی حول محور یکی از مهمترین رهبران تاریخ فرانسه، شاهکاری جدید خلق کرده است.

داستان این فیلم که از جدیدترین فیلم های واکین فینیکس است بر زندگی واقعی ناپلئون بناپارت مبتنی است که بر فرایند به قدرت رسیدن رهبر فرانسه و رابطه او با ملکه ژورفین متمرکز است. این فیلم ابتدا در 14 نوامبر 2023 در پاریس اکران شد و چند روز بعد در آمریکا و بریتانیا نیز اکران شد.

بیو می‌ترسد (Beau Is Afraid)

بهترین فیلم های واکین فینیکس در سال 2023
جدیدترین فیلم های واکین فینیکس
  • کارگردان: آری استر
  • محصول: 2023
  • کشور سازنده: آمریکا
  • امتیاز IMDb: نمره 6.8

یکی از بهترین فیلم های واکین فینیکس در سال 2023 فیلم بیو می‌ترسد است. این فیلم سوررئالیستی آمریکایی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آری آستر ساخته و در سال 2023 پخش شد.

در این فیلم که با پشتیبانی کمپانی A24 تولید شده است به جز فینیکس، بازیگرانی چون ناتان لین، پتی لوپن، ایمی رایان، کیلی راجرز، پارکر پوزی، استیون مک‌کینلی هندرسون، هیلی اسکوایرز و مایکل گاندولفینی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم که توسط شرکت سازنده فیلم ترسناک سوررئالیستی توصیف شده حول محور شخصیتی به نام بیو با بازی واکین فینیکس است که شدیدا مضطرب است و رابطه بدی با پدر و مادر خود دارد. او در واقع هرگز پدر خود را نشناخته است. بیو بعد از مرگ مادرش به خانه برمی‌گردد اما در راه خود با تهدیداتی ماوراطبیعی مواجه می‌شود.

سوالات متداول

بهترین فیلم های اکشن واکین فینیکس کدامند؟

جوکر، تو واقعا هیچوقت اینجا نبودی، برادران سیسترز، نشانه‌ها، دهکده، گلادیاتور و مالکان شب از جمله بهترین فیلم‌های اکشن واکین فینیکس هستند.

بهترین فیلم های کمدی واکین فینیکس کدامند؟

نگران نباش پیاده نمی تونه زیاد دور شه و برادران سیسترز از جمله بهترین فیلم‌های کمدی واکین فینیکس هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های واکین فینیکس چیست؟ شما کدام یک از فیلم های این بازیگر را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

source

توسط